Senaste nytt

NY US Dividend Miles Buy/Gift kampagne [t o m 2014-JAN-31]

henrik l

Medlem
Nu blir det lite OT, men jag tror inte risken ligger i konverteringen USDM->AA Advantage. Problemen ligger i att det antagligen blir AA's uttagstabell som gäller och den är svjv sämre (dvs dyrare) än USDM's dito och dessutom kommer det troligen att bli mer restriktivt hur man kan routa.

Håller helt med om detta. Det kommer inte att gå att vara lika kreativ med routingen som med USDM. Men av de program som jag känner till och som existerar just nu, håller jag AAdvantage som tvåa efter USDM om man ser till uttagstabellen. Annan stor fördel med AAdvantage, om man flyger ihop poängen, är att man i likhet med BA och Iberia har 100% på basemiles som platnium och executive platinum (sapphire och emerald inom OW). T ex ger en resa med BA i WT+ GOT-LHR-HKG t&r runda slängar 28-29 000 miles.

Så nu jag handlar USDM med sikte att använda dem i AAdvantage i framtiden.
 

ACervin

Medlem
Det låter som AAdvantage är ett skapligt system i all fall. Med tanke på att rabattkampanjerna varit begränsade inom AA så tror jag att jag slår till den här gången också. Även om jag inte fått något mail så blir jag erbjuden 100%rabatt vid inloggning på USDM.
 

agehall

Medlem
Man ska väl komma ihåg att när vi pratar om "kreativa routings" så är det ju ofta saker som bara funkar i USDM eftersom deras personal inte kan någon geografi alls. Det är ju egentligen inte så stor skillnad på vad som är tillåtet, bara på vad som råkar gå att få igenom. ;)
 

GillBates

Medlem
Man ska väl komma ihåg att när vi pratar om "kreativa routings" så är det ju ofta saker som bara funkar i USDM eftersom deras personal inte kan någon geografi alls. Det är ju egentligen inte så stor skillnad på vad som är tillåtet, bara på vad som råkar gå att få igenom. ;)

Men den stora begränsningen vad det gäller routing är ju att man inte kan routa via en tredje zon (med vissa undantag). Men allt det där tas ju upp här: http://www.businessclass.se/forum/o...dvantage-all-partner-airlines-award-trad.html
 

Patrick

Medlem
Jag har självklart köpt 100,000 poäng till, tack bc.se för att ha smittat mig med First Class Syndrome. ;)

Min för mig självklara följdfråga blir då: när kommer nästa "share"? Det var ju ett ännu billigare sätt att få 50,000 punkter till. Hur ofta dök det upp under förra året t.ex.? :)
 

Glenn E

Medlem
100000 poäng köpta igår. 410000 totalt.
På Arlanda SAS Guld loungen nu på väg till Phuket via Tokyo och Bangkok med SAS +, ANA F, THAI F Och Thai Y för de första 110000 poängen.:)
 

Dr. Miles

Expert
Hmm... har massa LH Miles att flyga upp så småningom, innan de devalveras ytterligare.

Sitter på 90k USDM, ska man toppa upp med 100k till bara för att ha i reserv inom One World? Hmm... tveksamt.

Ska du inte göra jorden runt i Business class från Shanghai med de 90.000 miles? :)
 

Dr. Miles

Expert
Inte ny kampanj men det ser ut som nya förmåner för dem som har US Airways co-branded MasterCard eller Visa. (vilket vi i Sverige inte har tillgång till. :()

US Airways skrev:
Use your US Airways MasterCard® or Visa® credit card to buy or gift miles and you’ll get or give a 100% bonus – up to 50,000 miles.
 
Toppen