Senaste nytt

Ny temporär SAS-lounge på Arlanda

Jacob

Medlem
Så vitt jag fattar går guldkort/plus biljett.
Tanken är att den ska fungera som ersättning för den lounge som är stängd, dvs just nu för guldloungen och från mitten av sommaren för businessloungen. Men gissningsvis kommer man in med både guldkort och Plus-biljett alla månader den är öppen. Skillnaden just nu är att guldkortsresenärer har ett val, när businessloungen senare stänger kommer den temporära loungen vara det enda alternativet för SAS Plus/business som jag förstått det.
Jag var ute på besök där idag.'Den vanliga SAS Business var överfylld av gäster, och jag hade bra med tid.

Knappt en kotte därute. Förstår att detta är temporärt men:
1. Alla utrop från gaten bredvid hörs i 120 decibel. Mycket störande
2. Arbetsborden är samma som i den andra loungen. Dock är inte strömmen på :) så det gick inte ladda datorn
3. Matutbud kändes som något från en engelsk 3:e parts lounge i Leeds.. Ni vet; dessa trekantsmackor

Som sagt, bättre tider från september så vi får leva med detta tills dess..
Pratade med SAS loungeansvarig om detta och att det är begränsat matubud har till och med kommunicerats officiellt. Har och tänker inte grotta så mycket i det men gissningsvis finns det inte så mycket till köksyta där ute.

Ström till arbetsborden borde väl gå att fixa fram tycker jag. Utropen är gissningsvis Swedavia som sköter, men kan ändå vidarebefodra kommentar om detta.

Jag tycker ändå SAS ska ha en tumme upp för att man ordnat en temporär lounge. Det hade varit väldigt lätt att bara tränga ihop folk i en lounge eller helt enkelt inte erbjuda lounge alls under några månader.

Ser verkligen med stor spänning fram emot vad de ska göra av de nya loungerna senare. :)
 
Håller med, det är super att de fixar denna så att trängseln blir mindre. Har du hört något mer om café lounge och vilka fler flygplatser som får detta än de redan kommunicerade? Malmö? Visby?
 

Jacob

Medlem
Håller med, det är super att de fixar denna så att trängseln blir mindre. Har du hört något mer om café lounge och vilka fler flygplatser som får detta än de redan kommunicerade? Malmö? Visby?
Det tycker jag med. De är helt medvetna om att det inte är 100% optimalt men försöker göra det så bra och trivsamt som det går. De lär väl knappast bygga ett nytt kök för fyra månader men småsaker borde väl gå att fixa.

Tromsö är näst som sagt, vad som kommer därefter är inte kommunicerat, men jag tycker mig förstå att nr 3 blir en svensk flygplats. Malmö är en god gissning, annars skulle jag personligen lägga mitt bet på någon flygplats uppåt, typ Umeå eller Luleå, om man nu kan skrapa fram 100-150 kvm ledig yta där någonstans.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Men kök hade dom ialla fall, så litet såg det inte ut att vara när jag kikade in.
 
A

Aurora

Guest
Vet ikke om det har blitt nevnt, men även loungen på OSL (utland) er iferd med å bli utvidet.
 
Last edited by a moderator:

maswan

Medlem
Trekantsmackorna är väl slitna nu, det skulle nog inte skada med en huv och bättre kallhållning, mindre lager och mer omsättning, eller nått. Torra kanter på brödet och tonfisken har oxiderat också.

Servetter ovanpå mackfaten och det är betydligt trevligare status på mackorna idag än det var förra gången. Tumme upp för den enkla lösningen!
 

AABack2ARN

Medlem
SAS skall absolut ha tummen upp för att de försökt fixa något och det blir som sagt bättre. Var där i torsdags, mycket lugnt och hade nog tur som slapp utropen från gate F26.
 
Toppen