Senaste nytt

Ny temporär SAS-lounge på Arlanda

Har precis ätit grötfrukost i nya loungen. Utöver gröt finns frukt, nudlar, kakor, smoothie, bryggkaffe och diverse dricka. Bröd och pålägg har de tydligen bett om, men det finns inte nu. Wifi saknas också.

Det mest positiva är att det är väldigt lugnt och skönt, högst 20 gäster. Bra med ljus genom de stora fönstren också. Jag sitter nog kvar här en stund med kaka och en pappmugg kaffe :)
 
Och här är några bilder:
IMG_20150511_075927.jpg
IMG_20150511_080012.jpg
IMG_20150511_080108.jpg
 

johhenrik

Medlem
Jag tycker det ser ut som den "gamla" Menzies-loungen. Den på nedervåningen - Schengen. Den nya är ju den som är på ovanvåningen - non-Schengen. Men det är nog ett par år sen jag var i den gamla, så jag kan ju ha fel. Men det ser verkligen ut som jag minns det. På bilden ser man upp till non-schengen-loungen tycker jag det ser ut som.

Eller kom non-schengen innan den på nedervåningen?
 
Jag tycker det ser ut som den "gamla" Menzies-loungen. Den på nedervåningen - Schengen. Den nya är ju den som är på ovanvåningen - non-Schengen. Men det är nog ett par år sen jag var i den gamla, så jag kan ju ha fel. Men det ser verkligen ut som jag minns det. På bilden ser man upp till non-schengen-loungen tycker jag det ser ut som.

Eller kom non-schengen innan den på nedervåningen?

Du har nog rätt, hade helt glömt bort att det var på non-schengen som de öppnade senast! Klart inte SAS tycker alla deras schengen-pax ska gå genom den kontrollen...skoj att förklara för Pass-drakarna att man bara vill ha lite gröt och en dricka
 

Jacob

Medlem
Det är inte Menzies-loungen, denna ligger vägg-i-vägg (ingången är till vänster om Menzies Executive Lounge). Det är en yta som normalt står tom.
 

Malu

Medlem
Jag var inne en sväng och tittade nyss i F-pirens lounge. Matutbudet var som sagt begränsat - till soppa, några ostar och trekantmackor. Kylskåp för öl, läsk, vatten samt rött och vitt vin kunde jag se. Men ljust och helt OK atmosfär. Nu har jag gått tillbaka till den vanliga och konstaterar att det är väldigt fullsatt här...
 
  • Gilla
Reactions: El0
Bra att de bygger ut. Undrar om vi får ytterligare en SAS lounge i nya pir G som är på gång. Skulle vara fint med stora panoramafönster med bryggor precis nedanför och deras A350 parkerade på rad efter varann som utsikt... : ) En del av den skulle isf kunna vara för diamant och pandion medlemmar med fri champagne.
 
Toppen