Senaste nytt

Ny Swiss F lounge i Zürich

Jonas C

Medlem
Jag ska flyga med Swiss (i businessclass) från Zurich till Frankfurt klockan 12:10 och sedan vidare samma dag med Lufthansa i förstaklass. Vilken/vilka förstaklasslounge(r) kan/bör jag besöka i Zurich? Tycker ni att det räcker att flyga ner med SAS samma dag (ankomst 09:40) eller tycker ni att jag ska åka ner dagen innan och övernatta i Zurich och komma tidigt till flygplatsen?
Att komma till E-piren går fort, men för att komma ut måste man passera en säkerhetskontroll vilket kan ta tid.
 

palmen

Moderator
Att komma till E-piren går fort, men för att komma ut måste man passera en säkerhetskontroll vilket kan ta tid.
Så länge man kommer innan alla connection flights för flygen vid 12-13 tiden så bör det vara lugnt.
När jag skulle dit ut för vidare resa till USA så tog det ca 10-15 minuter i kontrollen och de "kontrollerade" vart man skulle, dock ingen djupare kontroll än att jag sa att jag skulle till San Francisco och behövde inte bevisa detta.

Oavsett detta skulle jag åka ner dagen innan utifall att det blir något problem som gör att man blir sen. Skulle inte vilja missa min resa pga sent plan på olika biljetter.
 

ELOS

Medlem
Är det någon som vet om man fortfarande är berättigad till gratis hotellövernattning om man anländer sent på kvällen med Swiss F och första möjliga anslutning till Köpenhamn gör först nästa morgon med Swiss? Hur går man tillväga - ordnas hotell i F-loungen?
 
Det var inga problem att komma in/ut till/från E-gate-området, passkontrollanterna var jättetrevliga (den ena kunde t o m svenska!) och frågade ingenting. Kan tillägga att jag tycker mycket bättre om den nya loungen än den gamla och den är värd omvägen (det är en bit att gå...). Den nya loungen var superbra på alla sätt och vis; god mat, professionell och trevlig personal, tyst och avslappnad miljö. Den gamla loungen hade högljudd personal som fnissade och skrattade ständigt med varandra, det fanns hår i maten, när man blev serverad maten nästan slängde de fram tallriken på bordet framför en och det var ett himla spring runt receptionsområdet hela tiden.
 

Avgeek

Medlem
Det var inga problem att komma in/ut till/från E-gate-området, passkontrollanterna var jättetrevliga (den ena kunde t o m svenska!) och frågade ingenting. Kan tillägga att jag tycker mycket bättre om den nya loungen än den gamla och den är värd omvägen (det är en bit att gå...). Den nya loungen var superbra på alla sätt och vis; god mat, professionell och trevlig personal, tyst och avslappnad miljö. Den gamla loungen hade högljudd personal som fnissade och skrattade ständigt med varandra, det fanns hår i maten, när man blev serverad maten nästan slängde de fram tallriken på bordet framför en och det var ett himla spring runt receptionsområdet hela tiden.
Du behöver inte gå. Gå till gamla loungen så kör de dig till nya loungen. Du får dock ta dig tillbaka själv
 

Jonas C

Medlem
Jag behövde inte passera någon säkerhetskontroll här om dagen när jag hade varit vid E-piren för Senatorloungens skull och skulle tillbaka in för min anslutning till Amsterdam. En snabb passkontroll bara.
Intressant. Var gick du då? Själv följde jag skyltarna tillbaka till A, men hamnade i transit security bakom Shanghai passagerarna.
 
Toppen