Ny Sushirestaurant i Stockholm - Minako (Västmannagatan/Odenplan)

Diskussion i 'Restauranger' startad av johhenrik, 4 Maj 2016.

1. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tänkte tipsa om en ny Sushirestaurang som öppnat för 2,5 månad sen. Den ligger på Västmannagatan 48. Jag var där på lunchen idag för första gången (men inte sista) och köpte en 13-bitars sushi. Det var 8 olika nigiri och 5 maki. Det var väldigt hög klass på dem. En lunch för 115kr som jag gladeligen hade betalat mer för.

@Dr. Miles - Du får prova stället och rapportera hur det står sig för en japan. För mig var det den bästa sushin jag ätit i Stockholm. ;)

Sushi i Stockholm - Restaurang Minako

bnr, Thornado, SNIFF och 2 andra gillar detta.
  2. Johanna

Johanna Medlem

Kul med ny restaurang. Har du provat Hatori?

3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, jag har gått förbi den hundra gånger och säger alltid till mina kollegor, den måste vi prova. :) Nu ska jag banne mig göra det. Jag har lite svårt för restauranger på Drottninggatan, då jag tycker så många av dem är för dåliga. Mycket folk och dålig mat brukar känneteckna dem. ;)

Bryant gillar detta.
  4. Johanna

Johanna Medlem

Har du möjlighet kör en kväll där kanske AW. Deras tempurasushirullar är fantastiska och otroliga drinkar. Dom är också duktiga på champagne. De har ett mindre utbud under lunch av naturliga skäl.

SNIFF och johhenrik gillar detta.
  5. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Måste provas, låter lovande!

Agö gillar detta.
  6. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Prisbild på middagsalternativen? /Fattig direktör.

7. Det finns meny på webbsidan. Länken finns i första inlägget.
    Runt 150-200 SEK per rätt.

Johanna och SNIFF gillar detta.
  8. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Missade att det var en länk – helt överkomligt!

Drabbades lite lagom av någon form av BC-syndrom. Att det med 90% säkerhet var krisdyrt (och femtioelva stjärnor i Guide Michelin), även om lunchen var "billig". :)

johhenrik gillar detta.
  9. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Dr. Miles jag kan tipsa om Startsida | Yukikos Sushi i Uppsala om du någonsin har svängarna förbi. Hon har fått mycket höga betyg ända sedan 80-talet. Jag är rätt säker på att hon startade den första sushi-restaurangen i Uppsala, det var för säkert 25 år sedan, arbetar än idag.

h9kh9k gillar detta.
  10. nih23

nih23 Medlem

Är det japanska kockar eller kineser?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!