Senaste nytt

Ny Star Alliance lounge i Los Angeles LAX

karho

Medlem
Finns det fler än denna lounge man kan besöka på LAX? (Om man förutsätter att man inte ska byta terminal) :)
Denna ligger i Terminal B - Tom Bradley vad jag förstår..

Star Alliance loungerna ligger i Tom Bradley International Terminal, korrekt.

Lite OT: LAX har massa lounger ja, beroende på vilket flygbolag du flyger med, status osv. Här är en sida som listar lounger på LAX rätt bra tycker jag: The ultimate guide to LAX airport lounges.
 

henke12

Medlem
Star Alliance loungerna ligger i Tom Bradley International Terminal, korrekt.

Lite OT: LAX har massa lounger ja, beroende på vilket flygbolag du flyger med, status osv. Här är en sida som listar lounger på LAX rätt bra tycker jag: The ultimate guide to LAX airport lounges.

Åker *A i Y+ med guldkort,
Supertack för guiden. Googlade med blodig igår för att hitta nåt dylikt!
Jag trodde det var ev. fanns flera *A men nu blev ju valet enkelt :)
 

Andrew

Medlem
Verkar vara en oerhört bra lounge, särskilt med amerikanska mått mätt! Utomhusdelen ser fantastisk ut. Bra planespotting en solig förmiddag under den kalifornianska solen.

Kan man ha en lounge-dag där genom att flyga in (domestic) på morgonen, exempelvis United mellan SFO till LAX (T7-T8), och sen ta sig in till TBIT för några timmars loungehäng inför nästa flight (international), trots två olika biljetter och trots att flygbolagen inte öppnar (de fysiska) incheckningsdiskarna förens 3 timmar före flight?

Förslagsvis flyger man sen ut med SK, TK eller LH på eftermiddagen. Tänker mig att det blir som en vanlig transit trots två olika biljetter (där man bör kunna bli incheckad på den andra biljetten också då det är inom samma allians och dag samt ifall man reser med enbart handbaggage), men det är kanske andra regler i USA, eller olika regler mellan flygbolagen inom *A?
 

RickardG

Medlem
Jag har inget direkt svar på dina frågor, men jag tycker inte loungen är extremt bra, även om det absolut inte är något fel på den. Alkoholhaltiga drycker fick inte tas med till utomhusdelen, maten är ok men inte mycket mer, det är ont om riktiga vilstolar och förutom terassdelen (inomhus) är den rätt mörk och trist inredd. Baren däremot får fem stjärnor!
 

Homer

Medlem
Verkar vara en oerhört bra lounge, särskilt med amerikanska mått mätt! Utomhusdelen ser fantastisk ut. Bra planespotting en solig förmiddag under den kalifornianska solen.

Kan man ha en lounge-dag där genom att flyga in (domestic) på morgonen, exempelvis United mellan SFO till LAX (T7-T8), och sen ta sig in till TBIT för några timmars loungehäng inför nästa flight (international), trots två olika biljetter och trots att flygbolagen inte öppnar (de fysiska) incheckningsdiskarna förens 3 timmar före flight?

Förslagsvis flyger man sen ut med SK, TK eller LH på eftermiddagen. Tänker mig att det blir som en vanlig transit trots två olika biljetter (där man bör kunna bli incheckad på den andra biljetten också då det är inom samma allians och dag samt ifall man reser med enbart handbaggage), men det är kanske andra regler i USA, eller olika regler mellan flygbolagen inom *A?


Mellan 4-8 kan man gå airside The tunnels at LAX between Terminal 4, 5 and 6 - Miles from Blighty sen tar man den här från T4 till TBIT


www.lawa_.org-uploadedFiles-LAX-pdf-LAX-Airline-Location-Map.pdf1.png
 
Last edited:
Jag bumpar @Cristoffer Cedergrens fråga. Kommer man in här om man har en avgång från United terminal 7 eller 8?
Jag flyger hem med SAS och brorsan flyger vidare med United inrikes, och det vore kul att kunna hänga i samma lounge. Eller är det någon som har andra idéer? Det borde ju gå att köpa en full flex-biljett någonstans för att komma in, men kan man avboka den efter check in isåfall?
 
Toppen