Senaste nytt

Ny sida: Tjäna EuroBonus extrapoäng i butiker och restauranger

Agö

Medlem
Listar några sköna ställen i Köpenhamn:

Formel B - Større fokus på hver enkelt råvare (en stjärna i Guide Michelin...!)

Kokkeriet.dk (en stjärna i Guide Michelin...!)

Krog's Fish Restaurant (riktig klassiker som skärpt till maten enormt mkt det senaste året!)

FedteGreven (rätt skönt med fet mat)

Café Sorgenfri (behöver ingen ytterligare presentation här)

NOSE2TAIL | God mad, god øl, godt selskab. (ett av få ställen i Ködbyen värt ett besök, mest för draget)

Restaurant Palægade - Håndværk er mesterværk (för moderna smörrebröd)

Home - Restaurant Ravelinen (ping @pep )

Velkommen til Skovshovedhotel (ping @Christian R )

Tire Bouchon (mest för absinten)

Formel B - Større fokus på hver enkelt råvare (otroligt bra och prisvärt)
 

Falcon71

Medlem
Åt på Victors lilla torg Malmö precis, 100p/100kr , ingen hade en aning om nåt om SAS dom lovade att kolla upp tills vi skulle betala. När vi pröjsade så hade infon från chefen varit att det sär löser sig bara man betalt med sitt SAS kopplade kreditkort. Jag försökte förklara några vändor att EB numret måste registreras men han var 100% på att jag hade fel så det blir väl att efter regga - men grymt att det börjar dyka upp nya ställen, lilla husman Malmö har 200p/100kr tex
 

Vic

Medlem
Åt på Victors lilla torg Malmö precis, 100p/100kr , ingen hade en aning om nåt om SAS dom lovade att kolla upp tills vi skulle betala. När vi pröjsade så hade infon från chefen varit att det sär löser sig bara man betalt med sitt SAS kopplade kreditkort. Jag försökte förklara några vändor att EB numret måste registreras men han var 100% på att jag hade fel så det blir väl att efter regga - men grymt att det börjar dyka upp nya ställen, lilla husman Malmö har 200p/100kr tex
Riktigt schysst! Uppdatera gärna om det blev något strul att få poängen, såhär står det om just den restaurangen (och de flesta andra såvitt jag sett) i villkoren;

"To accrue EuroBonus Extra points, simply swipe your SAS EuroBonus Membership Card (not your EuroBonus credit card) in the payment terminal before you pay. You can then pay as you wish in cash or by credit/debit card.

If you pay with a SAS EuroBonus credit card (American Express, MasterCard, Diners) you´ll earn additional points for using this payment option.
Remember, regardless of how you choose to pay - you must always swipe your EuroBonus Membership Card at the time of purchase to earn points.
" (SAS EuroBonus )

Kan vara värt att veta om man bör fortsätta bråka på restaurangen eller om efterregistrering går bra. :)
 

Falcon71

Medlem
vet inte om det blivit någon ändring just nu men tidigare så drog dom ju tex mitt SAS amex i kassamaskinen för få in nuffrorna sen drog jag kortet i babs-maskinen för själva betalningen. SAS membership card ? vem har ett sånt ?
 

martin1891

Medlem
Jag har inkommande poäng från ett köp på sorgenfri i Köpenhamn.

Jag betalde med Travelcash (chip in i kortläsaren)

Har även numera skaffat ett EB kort med magnetremsa för att kunna betala med andra betalkort

f8a999b57c96f4abf09efc7643f4bd1e.jpg
 

emj84

Medlem
vet inte om det blivit någon ändring just nu men tidigare så drog dom ju tex mitt SAS amex i kassamaskinen för få in nuffrorna sen drog jag kortet i babs-maskinen för själva betalningen. SAS membership card ? vem har ett sånt ?
Betalade på Gothia i Göteborg och då drog de magnetremsan först för att registrera poängen och sen "vanlig betalning".
 

jumbooze

Medlem
Är det någon som har fått poäng under November / December?
Jag har 2 köp i butiker som inte kommit in och det har funkat tidigare...
 
Toppen