Senaste nytt

Ny "share" miles kampanj på US Airways Dividend Miles

cph_flyer

Medlem
Jeg har 120.000 på kontoen, som jeg gerne laver en sharing på.
Men for at være sikker på, om jeg har forstået konceptet rigtigt og fordi jeg måske er lidt tyk i hovedet spørger jeg: Om jeg sharer 50.000 points med en person og denne sharer samme antal point med mig, så modtager vi hver 100.000 points .
Slutresultat af denne sharing bliver, at vi hver kan sætte ekstra 50.000 point ind på kontoen til en pris af 500$ ?
Hvis jeg har opfattet det rigtigt vil jeg da være interesseret i en sharing.
 

bhen

Medlem
Hej ja, det är lätt att snurra till det, men så här är det:

Skickar du 50K til en vän mottar denne 100K.
Vännen skickar så 50K tillbaka till dig och du mottar 100K.

Summa summarum har ni båda 50K mer vardera på kontot efter sharing, till en kostnad av 567,50 USD var.
/b
 

jumbooze

Medlem
Jeg har 120.000 på kontoen, som jeg gerne laver en sharing på.
Men for at være sikker på, om jeg har forstået konceptet rigtigt og fordi jeg måske er lidt tyk i hovedet spørger jeg: Om jeg sharer 50.000 points med en person og denne sharer samme antal point med mig, så modtager vi hver 100.000 points .
Slutresultat af denne sharing bliver, at vi hver kan sætte ekstra 50.000 point ind på kontoen til en pris af 500$ ?
Hvis jeg har opfattet det rigtigt vil jeg da være interesseret i en sharing.
Hej,
börja med att läsa lite till i denna tråd och sök på share US Dividend miles på forumet så ser du exempel
Även här finns mer info
Amazing Deal Alert: US Airways 100% Share Miles Bonus ? Buy Miles for 1.1 Cent Each | The Points Guy
 

cph_flyer

Medlem
Takker for svarene bhen og jumbooze.
Nu har jeg det klart for mig. Syntes næsten det lød for godt til at være sandt.

Så hvis nogen her på forumet er interesseret i en sharing på 50.000 er de velkomne til at sende mig et PM.
 

lunne

Medlem
Jag och cph_flyer diskuterar att utnyttja den här share-transaktionen. Vad jag förstår det så ska det fungera enligt nedan även om B (dvs jag) i det här exemplet, för tillfället har noll miles på kontot:

A för över 50.000 till B
B (som nu har 100.000 på kontot efter 50.000 bonus) för över 50.000 till A
A mottar då 50.000 + 50.000 bonus

Kan någon bekräfta att detta stämmer så vore jag tacksam.

Mvh,
Johan
 

Stefan62

Medlem
Jag och cph_flyer diskuterar att utnyttja den här share-transaktionen. Vad jag förstår det så ska det fungera enligt nedan även om B (dvs jag) i det här exemplet, för tillfället har noll miles på kontot:

A för över 50.000 till B
B (som nu har 100.000 på kontot efter 50.000 bonus) för över 50.000 till A
A mottar då 50.000 + 50.000 bonus

Kan någon bekräfta att detta stämmer så vore jag tacksam.

Mvh,
Johan

Ja, det är så det fungerar och det var precis så jag började bygga upp mitt USDM-saldo!
 

jumbooze

Medlem
Precis som för mig. Sedan tog det ett par timmar att få bekräftelsemailet. Hann freaka ut under tiden och kontakta points.com, som bekräftade att det kan ta ett dygn innan USDM bekräftar överföringen och points.com kan dra betalningen/avsluta transaktionen
Har du möjligtvis kontaktuppgifter för nu hardet gått länge, ska dock invänta 24 timmar.
Kunde de se att den var pending?
 

Alx

Medlem
Har du möjligtvis kontaktuppgifter för nu hardet gått länge, ska dock invänta 24 timmar.
Kunde de se att den var pending?

Jag vet inte om det lugnar nerverna något. Men jag har själv (vid två tidigare tillfällen) drabbats av att just share miles har tagit upp till 36-48 timmar innan de har gått igenom. Dock har det då väldigt tidigt synts att pengarna var dragna från kortet.
 
Toppen