Senaste nytt

Ny SAS-rutt till Boston

Hachans

Medlem
Inte än. Är bokad i augusti så får testa då! Tydligen får man iPads utdelade med underhållningen på. Och jo, vanliga stolar i Go ska det tydligen vara också, eller de är nog Lufthansas gamla stolar kanske!
 

Brandten

Medlem
N
Är det någon här som har åkt med den "flygande bränsletanken"?
Vad jag kan finna när jag söker är det "vanliga stolar" i go och utan wifi eller har jag fel?
Kommer att åka själv med den på onsdag i go så det blir väl kudde i handbagaget.
Vi fick en ofrivillig ombokning till denna som du kan läsa om här: LIVE: Inställd flight från Oslo till New York med SAS

Då var det tydligen gamla Lufthansa business stolar i kärran. Vet inte vilka som sitter i nu (kanske samma?) men hoppas någon här har svaret på det då jag evt ska boka en resa med den här kärran nu beroende på stolar.
 

palmen

Moderator
N

Vi fick en ofrivillig ombokning till denna som du kan läsa om här: LIVE: Inställd flight från Oslo till New York med SAS

Då var det tydligen gamla Lufthansa business stolar i kärran. Vet inte vilka som sitter i nu (kanske samma?) men hoppas någon här har svaret på det då jag evt ska boka en resa med den här kärran nu beroende på stolar.
Det är inte samma plan som du åkte med mig veterligen. Den med Lufthansa stolar användes väl när det SAS-målade planet var inne för ombyggnad till business/economy.
 

Hachans

Medlem
N

Vi fick en ofrivillig ombokning till denna som du kan läsa om här: LIVE: Inställd flight från Oslo till New York med SAS

Då var det tydligen gamla Lufthansa business stolar i kärran. Vet inte vilka som sitter i nu (kanske samma?) men hoppas någon här har svaret på det då jag evt ska boka en resa med den här kärran nu beroende på stolar.

Jag vet faktiskt inte om det är Lufthansas gamla businesstolar. Jag fick för mig det är gamla utrangerade SAS-stolar. Go är definitivt Lufthansasäten, de har inte ens försökt dölja färgschemat!
 

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som att Privatair vill inte ha det Boeing 787 planet och planet förvaras i Victorville (VCV) i Kalifornien.

Victorville 787? skrev:
This Boeing 787 has been abandoned by PrivatAir and is now awaiting a new owner in the desert
Victorville 787? - Real World Aviation - Infinite Flight Community

Airliners.net skrev:
Formerly HB-JJJ with PrivatAir, however it had its registration changed right before delivery to the airline and flown straight from Seattle for storage her in VCV. Rumors around suggest PrivatAir no longer wants it and is looking for a new owner. Amazing how even brand new Dreamliners (not even 6 months old at the time) find their way to the desert.
Boeing 787-8 Dreamliner - Untitled (PrivatAir) | Aviation Photo #2758004 | Airliners.net
 
Toppen