Senaste nytt

Ny poängkampanj, flyg och tjäna upp till 230.000 Avios

Jag kan inte vara ensam om att tycka om priserna i Premium Economy nu under starten av rean.
Lite över 8000:- till New York ToR.

Men WT+ ger alltså inga poäng på denna kampanj, lite tråkigt!
 
4 stycken ToR ARN-LHR i CW ger alltså 50.000 poäng.
Man får alltså 50.000 poäng för en kostnad av cirka 10.000:- (det är ju en riktigt bra deal, riktigt trevligt).
 

JensE

Medlem
4 stycken ToR ARN-LHR i CW ger alltså 50.000 poäng.
Man får alltså 50.000 poäng för en kostnad av cirka 10.000:- (det är ju en riktigt bra deal, riktigt trevligt).
Yep,
Jag funderar dock eventuellt på att köra 2x ARN-LHR och 2x LGW-JER för ungefär samma peng. Några färre avios enbart och så övernattar man i Jersey.
 
Yep,
Jag funderar dock eventuellt på att köra 2x ARN-LHR och 2x LGW-JER för ungefär samma peng. Några färre avios enbart och så övernattar man i Jersey.

Jersey, aldrig varit där faktiskt.
Kikade lite bilder på google nu, såg ju rätt mysigt ut.
Ganska intressant att halva ön "försvinner" när det är högvatten.
Tack för tipset hur som helst, dit måste jag åka någon gång.
 
Last edited:
När man uppgraderar ekonomi på BA till Club World. (AHO:s tips via Manage my bookning-systemet).

Vilken bokningsklass blir det då? Kan inte se det på min profil.
Dessa räknas väl i alla fall som CW i kampanjen, även om det är ekonomi i grund och botten?

Låt säga att jag åker 16 "sectors" varav 8 är i ekonomi och 8 är i CW (uppgraderad CW från ekonomi).
Då får jag väl 75.000 poäng? (25+50)

Anledningen till detta är att jag sällan uppgraderar "från" Arlanda utan oftast bara från London, ex LHR-BCN eller LHR-ARN.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Tjänar man någon points-boost på AUH-MCT rutten?

Om du läser Ts&Cs som Homer postade så står det:

5. UK domestic flights as well as the following flights in the above mentioned cabins and booking classes are not valid for the promotion:
BA125/124 Bahrain – Doha – Bahrain
BA073/072 Abu Dhabi – Muscat - Abu Dhabi
BA253/252 / Nassau – Grand Cayman – Nassau
BA253/252 / Nassau – Providenciales - Nassau
BA2153/2152 / Barbados – Tobago – Barbados
BA2153/2152 / Barbados – Grenada - Barbados
BA2157/2156 / Antigua – St. Kitts - Antigua
BA2159/2158 / Saint Lucia – Port of Spain – Saint Lucia
 

Homer

Medlem
När man uppgraderar ekonomi på BA till Club World. (AHO:s tips via Manage my bookning-systemet).

Vilken bokningsklass blir det då? Kan inte se det på min profil.
Dessa räknas väl i alla fall som CW i kampanjen, även om det är ekonomi i grund och botten?

Låt säga att jag åker 16 "sectors" varav 8 är i ekonomi och 8 är i CW (uppgraderad CW från ekonomi).
Då får jag väl 75.000 poäng? (25+50)

Anledningen till detta är att jag sällan uppgraderar "från" Arlanda utan oftast bara från London, ex LHR-BCN eller LHR-ARN.

Som jag skrev i första posten NB läs noga det finstilta

i det här fallet speciellt noga vad det står i §12 ang. uppgraderade biljetter ;)
 
Toppen