Senaste nytt

Ny på forumet och första gången i business

Cuba_Libre

Medlem
Hej alla och tack för ett trevligt forum! Gjorde för några dagar sen min första business-flight, ARN-ORD, och idag är det dags för EWR-ARN i business. Har flugit över atlanten och till Asien i economy extra förut men nu förstår jag er business-junkies, jag gillart! Gåslever och champagne, inte mycket som slår det. Keep up the good work så tar jag en runda i NY!
 

kristerj

Medlem
Jag kan inte erinra mig om att jag någonsin blivit serverad gåslever i business class med SAS?

Åkte ARN-ORD med SAS för ett par veckor sedan och då var det gåslever till förrätt. Provade Sauternes till och det var en riktig höjdare. Jag var rädd att huvudrätten skulle vara köttbullar som någon rapporterat om tidigare men nu var det bl a lammfilé, så maten var absolut bra med denna SAS flight i C
 

Matsson

Medlem
Upplever att SAS har sämre mat i C när man åker ut från CPH. Pursern på SK CPH-BKK har vid tillfälle ursäktat sig över seg lammgryta och lagt skulden på Cateringen i CPH.
 

vicce

Medlem
Hej alla och tack för ett trevligt forum! Gjorde för några dagar sen min första business-flight, ARN-ORD, och idag är det dags för EWR-ARN i business. Har flugit över atlanten och till Asien i economy extra förut men nu förstår jag er business-junkies, jag gillart! Gåslever och champagne, inte mycket som slår det. Keep up the good work så tar jag en runda i NY!

Välkommen till forumet! Nu väntar vi bara på en reserapport också :)
 

Stefan62

Medlem
Jag vill inte verka petig, men att servera lamm ombord tycker inte jag är ok. Lamm är lite speciellt och alla äter inte det på samma sätt som t ex nöt och kyckling/kalkon.

1998 åkte jag CPH - HKG och det som serverades ombord var lamm och inget annat - för mig blev det ingen positiv upplevelse.
 
Toppen