Senaste nytt

Ny opdateret menu i Europa

Bryant

Medlem
Jag bläddrade aldrig i menyn i morse men jag reflekterade över att den såg annorlunda ut. Dessutom helt oanvänd.

Muffins har jag aldrig ätit ombord så de kommer jag inte sakna:).

Däremot är jag en sucker för chasewnötter!

Jag får helt enkelt studera menyn bättre på hemresan.
 

fcx

Medlem
Jag upplever att nötter/tranbär-påsen blivit sämre och sämre. Sist var det kanske 70% tranbär och några väldigt trötta nötter.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Jag vet inte om jag har några synpunkter. Hoppas dom sätter in något mer i matväg... Går runt hungrig som en varg hela dagen och slutar ofta med att jag blir onyttig och klämmer en chokladboll någonstans på vägen hehe :D
2.JPG
1.JPG
 
Umiddelbart ser det ud til at der kun er ændringer i snacks og slikket. Maden ser ud til at være den samme.

Nødder og tranebær virker til at være blevet skiftet ud med "Healthy nut and fruit mix", "Health Bar" er udgået, "Lefse" er ny i sortimentet, "Gott & Blandat" ser jeg ikke længere på menuen. Jeg kan ikke se om Lind-chokoladen stadig er der, men det er tydeligt at se er der er noget chokolade.

Salater, aftenmåltider og sandwicher ser ud til at være de samme.

Pizzaen findes stadig!!! (WTF)

Jeg tror personligt at chokolademuffinen er den samme, men under et nyt navn - den var jo "fudge"-agtig i midten.

Priserne har jeg ingen ide om og orker ikke kontrollere, men positivt at de tager udgangspunkt i mad/snacks og så "add a drink for $$".
 

Thornado

Medlem
Precis som @Christian R påpekar så verkar det ju vara relativt små ändringar, men tyvärr av helt fel sort då chokladmuffins och health bar (de två saker jag beställer oftast) försvunnit. Tyvärr tror jag inte att nya fudge-muffins är samma som förut (om man tittar på bilden i menyn ser man klart och tydligt att den inte är chokladfärgad.

Det som förvånar mig ännu mer är hur de kom på att på Facebook kalla detta för en "Ny vitaminrik meny". Det är inte för mig uppenbart att utbudet här skulle vara vitaminrikare eller nyttigare på annat sätt än tidigare.
 
...relativt små ändringar, men tyvärr av helt fel sort då chokladmuffins och health bar (de två saker jag beställer oftast) försvunnit...

Når jeg nærstuderer billedet bliver jeg nok nødt til at give du og @agehall mfl. ret.... Det ligner overhovedet ikke en chokolade muffin :(

Jeg brød mig ikke speciet meget om morgenmaden og bestilte derfor normalt chokolademuffin, healthbar og smoothies. Nu er jeg heldigvis godt på vej mod EBG hvor jeg får fast track og sædevalg, så fremover kan jeg jo bare flyve i GO istedet....
 
D

Deleted member 4971

Guest
Precis som @Christian R påpekar så verkar det ju vara relativt små ändringar, men tyvärr av helt fel sort då chokladmuffins och health bar (de två saker jag beställer oftast) försvunnit. Tyvärr tror jag inte att nya fudge-muffins är samma som förut (om man tittar på bilden i menyn ser man klart och tydligt att den inte är chokladfärgad.

Det som förvånar mig ännu mer är hur de kom på att på Facebook kalla detta för en "Ny vitaminrik meny". Det är inte för mig uppenbart att utbudet här skulle vara vitaminrikare eller nyttigare på annat sätt än tidigare.

Det var chokladbitar och fudge längst ner så inte vet jag. Tyckte den var god.
 
A

Aurora

Guest
Med fare for å være en partypooper, jeg må si det er paradoksalt at voksne menn klager så hardt over et potensielt tap av en sjokolademuffins (som kanskje ikke er helt borte allikevel) - mens andre som flyr flyturer på 1t45minutter uten noe ordentlig mat med substans tenker "jaja, det bedrer seg nok etterhvert"? Venter enda på å få sjekket ut den nye menyen selv for å se om det har skjedd noen endringer på det feltet :)

Hvis et potensielt tap av en sjokolademuffins faktisk utgjør forskjellen på å kjøpe en fleksibel PLUS billett og en ikke-ombookingsbar GO billett, så tror jeg man bør ta en aldri så bitteliten virkelighets/reality-check :)
 

agehall

Medlem
Det är ju en rätt rejäl försämring av matutbudet ombord. Självklart ska man påpeka för SAS om man inte uppskattar det. IMHO var chokladmuffins det enda ätbara med substans. Chips är svårt att bli mätt på...
 
Toppen