Senaste nytt

Ny necessär i British Airways First class

Traveller

Medlem
Men vänta lite nu!! BA har ju en fantastiskt fin necessär då vi flyger First. Gjorde det från LHR till PVG och då fick jag denna fina. Detta var utresa den 29 november.
IMG_5704.jpg
Den här är en necessär som är hård. Innehållet var en mycket fin ögonbindel och allt det där vanliga. I övrigt kom en bra pyjamas med bra service. Tofflorna fanns precis som en bra kudde, täcke och filt. Kärran var då en 777.

Då jag flög till New York med BA i början av november i First var det dock en mjukare variant av necessär. Den jag fick till PVG var mycket trevligare och kändes "mer värde".
 
Last edited:

Malu

Medlem
Du fick nog det gamla kittet.

Nix. Skulle säga att det jag fick är det nya som är på väg att fasas in. Sägs att man gjort undersökningar om vad som verkligen efterfrågas och då kom penna och deodorant högt upp. Den som Traveller visar bild på fick jag på utvägen till USA men det lär vara den tidigare versionen.
 

johhenrik

Medlem
Haha, ja, det stämmer. Även EKs, fast i brun, ger den känslan. :) Den är inte bara på A380. Jag fick den på 747 också.

Resten av innehållet var: Tandborste, tandkräm (liten colgate), borste, penna, shaving gel, lip balm, eye gel, moisturiser. Märket verkar heta The Refinery. Sen var det en liten folder med innehållsdeklarationer, instruktioner samt reklam för Aromatherapy Associates och en 20% rabatt med checkout-kod "BAM20".

Homers bild ovan tror jag är necessären för kvinnor. Min var mörkblå med lite annorlunda innehåll som sagt.

Edit: Doh, står ju "for her" på foldern till o med. :)
 
Last edited:

agehall

Medlem
Sägs att man gjort undersökningar om vad som verkligen efterfrågas

Så säger alltid BA. Det är rent komiskt att läsa när de gör någon försämring och sedan motiverar det så.

Jag säger inte att penna och deo är dåligt, men de skulle bara ha lagts till utan att annat ändrats.
 

EricT

Medlem
Penna BA First är OK. Tofflor har de slutat med. Gamla REN produkter utbytta.

Man får be om ögonbindeln och öronproppar i F med.

"Påsen" känndes pissbillig. Satt brevid en gubbe som åkte 10k TP per år. Han var inte nöjd.
 
Toppen