Senaste nytt

Ny meny på longhaul med SAS från 1 Maj

Canadien

Medlem
Löjromen är borta men en rolig ölnyhet iallafall.

IMG_20170502_205100.jpg

IMG_20170502_205118.jpg


IMG_20170502_205133.jpg


IMG_20170502_205151.jpg
 

palmen

Moderator
Jag visste inte ens vad det var men googlar man ser man ju att är tydligen det som gäller.
Nu är det suröl som gäller - DN.SE
Godare än det låter - suröl är det nya IPA | Göteborgs-Posten - Mat
Det är den nya "inne-ölen" tillsammans med New England IPA.
Suröl är väldigt speciellt och man får inte tänka att man dricker en öl för då kommer man bli väldigt förvånad över smaken. Man behöver dricka den utan någon förutfattad mening om hur det borde smaka. Gillar man inte syrligare dryck är detta inget som kommer att falla en i smaken med största sannolikhet.
 
  • Gilla
Reactions: olo

Canadien

Medlem
Surölen passade rätt bra till laxförrätten. Kan tänka mig att den funkar bra till någon frisk efterrätt också.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Agö

Medlem
Det är den nya "inne-ölen" tillsammans med New England IPA.
Suröl är väldigt speciellt och man får inte tänka att man dricker en öl för då kommer man bli väldigt förvånad över smaken. Man behöver dricka den utan någon förutfattad mening om hur det borde smaka. Gillar man inte syrligare dryck är detta inget som kommer att falla en i smaken med största sannolikhet.
Hur mycket surare är suröl än lambic (som jag växt upp på)?
 

Homer

Medlem
Det är den nya "inne-ölen" tillsammans med New England IPA.
Suröl är väldigt speciellt och man får inte tänka att man dricker en öl för då kommer man bli väldigt förvånad över smaken. Man behöver dricka den utan någon förutfattad mening om hur det borde smaka. Gillar man inte syrligare dryck är detta inget som kommer att falla en i smaken med största sannolikhet.

En gång i tiden tyckte jag Lindemans kriek var ganska trevlig, det hade även en persikovariant.
Om det verkligen ska kallas öl kan man ju diskutera.( ungefär som japanskt grönt te vin Kyoto tea store collaborates with local winemaker to create deliciously green matcha white wine | SoraNews24 )
 

palmen

Moderator
Hur mycket surare är suröl än lambic (som jag växt upp på)?
Lambik är ju något som kan innefattas av suröl, oftast är de ju spontanjästa. Gillar du Lambik kommer du nog gilla suröl också. Finns ju olika grader på hur surt det är också. Skulle gissa att den nya ölen hos sas funkar för dig.
 
Toppen