Ny lyxbusslinje i Stockholm

Diskussion i 'Övrigt' startad av Jacob, 2 April 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

Helt underbar artikel! Men med tanke på ordvalen är det nog tur att artikeln är datumdaterad. Ändå i grund och botten en lite småkul idé! :)

Den nya kollektivtrafiklagen som nu gällt i tre månader har inte lett till särskillt många nya kommersiella busslinjer. Nu ska det bli ändring på det – nybildade bussbolaget First Class Coach Sweden AB satsar på lyxtrafik mellan exklusiva förorter runt svenska storstäder till strategiska mål i citykärnorna. Först ut är linjen Stocksund-Stureplan med fyra avgångar i vardera riktningen förmiddag respektive eftermiddag/kväll.

– Det vi kan locka med är att vi inte kommer att tillåta barnvagnar eller småbarn på våra bussar. Vi undersöker också möjligheterna att få bort pensionärerna, ingen i vår tilltänkta målgrupp gillar snoriga, skrikiga ungar eller gnälliga gubbar och käringar. Bort med dem alltså.

Ny lyxbusslinje igång! - Res och Trafikforum

7 personer gillar detta.
  2. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Tack för tipset! Är namnen anagram tro?

3. bL0m

bL0m Medlem

Aprilskämt?

1 person likes this.
  4. Jacob

Jacob Medlem

Det vore väl kanske schysst med barnfria bussar och GI-frukost för trötta morgonpendlare och en full bar under sena eftermiddagen när man ska hem från jobbet. :) Men får nog ändå tro att det var ett aprilskämt. ;)

2 personer gillar detta.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu bor jag inte i någon av de finare orterna, så jag skulle säkert inte få någon busslinje hem till mig ändå, men jag skulle helt klart vara intresserad. Synd att det inte är sant.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!