Senaste nytt

Ny Lufthansa Business Class-rea 14 december

Senator

Moderator
Eftersom det gäller utresa fram till 29 mars, hemresa fram till 30 juni handlar inte detta enbart om jul/nyår. Som jag skrev gällande BA:
Samma platser har försökt reas ut 3 gånger nu
Boxing Day Sale flyttas nu fram från 26/12 till 22/12

By the way: AA har nu matchat priserna också med BA "metall"
 

A380*G

Medlem
Intressant att de har med GRU denna gång. Detta är ju en av få rutter där SEN/HON booking guarantee inte gäller pga det höga trycket i premiumkabinerna dit. Måste vara ett starkt tecken på att första BRICK-landet bromsar in. För egen del kan jag säga att PVG fortförande går fullt framför skynket - flyger LH dit regelbundet.
 

Dr. Miles

Expert
Lite märkligt att de inte kör liknande kampanjer från andra hållet.

Om det är t ex Frankfurt-Beijing, Frankfurt-Seoul som har dålig beläggning, varför försöker Lufthansa inte köra från Beijing och Seoul också? :confused:
 

Senator

Moderator
Lite märkligt att de inte kör liknande kampanjer från andra hållet.

Om det är t ex Frankfurt-Beijing, Frankfurt-Seoul som har dålig beläggning, varför försöker Lufthansa inte köra från Beijing och Seoul också? :confused:

Kommer nu skall du se om inte detta ger effekt. Det var det BA gjorde:
Först från UK
Sen från USA en vecka senare
Och sedan från Europa

Exakt samma platser, samma tider men inte på samma gång :cool:
 
En fråga till er med erfarenhet från Lufthansa, vilka plan ska man välja/undvika? Sitter och ska boka resa månadsskiftet jan/feb, troligtvis till Seoul o hem från Beijing 1,5 vecka senare. Verkar fortfarande finnas gått om platser. Sneglar nu på A340-300 el A340-600 dit och A380 hem, några tips?
 

Dr. Miles

Expert
En fråga till er med erfarenhet från Lufthansa, vilka plan ska man välja/undvika? Sitter och ska boka resa månadsskiftet jan/feb, troligtvis till Seoul o hem från Beijing 1,5 vecka senare. Verkar fortfarande finnas gått om platser. Sneglar nu på A340-300 el A340-600 dit och A380 hem, några tips?

Är det inte samma sorts Business class stolar på Airbus A340 och på Airbus A380 hos Lufthansa?
 

Senator

Moderator
En fråga till er med erfarenhet från Lufthansa, vilka plan ska man välja/undvika? Sitter och ska boka resa månadsskiftet jan/feb, troligtvis till Seoul o hem från Beijing 1,5 vecka senare. Verkar fortfarande finnas gått om platser. Sneglar nu på A340-300 el A340-600 dit och A380 hem, några tips?

Samma stolar, har bara rest med A340-300; där gillar jag den lilla kabinen mellan First och galley
 

A380*G

Medlem
C produkten är i princip identisk på LH. Det sägs att A380 har marginellt annorlunda armstöd - men de flesta märker inte ens skillnaden. Föredrar du mindre kabiner ska du välja A340-300 rad 3 eller 4. Föredrar du ett tystare plan ska du välja A380, men då är du bunden till byte i FRA vilket är lite segt ibland. För övrigt råder jag dig bara till att ta det som passar din planering bäst.
 
Toppen