Senaste nytt

Ny Lufthansa Business Class-rea 14 december

A380*G

Medlem
Nästan så man blir lite sugen på en HON-run... :)

ARN-MUC/FRA-GRU t/r ger ca 32500 miles om man är minst FTL idag. Börjar man från scratch krävs 19 sådana resor för ca 12000 SEK/resa, totalt ~228000 SEK. Har redan en del HON-miles från i år så det skulle krävas betydligt färre än 19 resor för mig... Synd bara att det helt enkelt inte fungerar timingmässigt! :( (betyder att man måste flyga till GRU nästan varje helg)
Dock, nästan lika billigt som att bli CessnaHON.
 
Last edited:

Bonden

Medlem
Synd att CessnaHON inte går längre :(
228k är mycket pengar men med tanke på att man får 8 eVouchers (räknat från FTL) och 600k miles på köpet så får man bra valuta för pengarna!
 

Nisse

Ny medlem
Kampanjpriser nu är inte nödvändigtvis ett tecken på dålig försäljning utan snarare ett sätt att stimulera en ganska "död" marknad i december. Flygbolagen vill ha in bokningar för det första kvartalet då alla är osäkra inför framtiden.
 

A380*G

Medlem
Kampanjpriser nu är inte nödvändigtvis ett tecken på dålig försäljning utan snarare ett sätt att stimulera en ganska "död" marknad i december. Flygbolagen vill ha in bokningar för det första kvartalet då alla är osäkra inför framtiden.

Ett tecken på dålig försäljning är väl att man konstaterat att det var en "död" marknad i december? Lägg därtill 11.11.11 som antagligen komponerades ihop redan i sep/okt, dvs långt innan man visste hur början av dec skulle se ut.

Har ej siffror på hur det går för flygindustrin, men jag vet att den övriga industrin stramar åt på resor och det slår direkt på resebranchen.
 

A380*G

Medlem
Den här typen av erbjudanden var det inte förra vintern. Jag är övertygad om att det betyder något.

Exakt! Detta är i klass med LH easter promotion för något år sedan - då trodde det man var en one off. Nu har det varit två på en månad!

Flygindustrin verkar vara på väg in i samma dilemma som hotellbranchen har med jämna mellanrum. Dvs bättre att rabattera ut tillgänliga platser så intäkterna täcker kostnaderna, än att flyga med tomma stolar och därmed bara ha kostnader.
 
Toppen