Senaste nytt

Ny lounge på Stockholm Arlanda terminal 5 för Priority Pass

Timotey

Medlem
tror ni personalen i passkontrollen är snälla och släpper igenom mig även fast jag flyger till Grekland? Om jag säger att jag är sugen på våfflor i loungen... o_O

Synd Arlanda inte har maskiner som läser av passen. Jag besökte almost @home loungen på Helsingfors flygplats häromdagen, även fast jag reste inom Schengen. Då bara scannade jag passet i maskinen, supersmidigt!
De släpper igenom dig, de är oftast bara intresserade av passet. Men köper du alkohol i tax-freen så be om förseglad påse få du måste gå igenom en säkerhetskontroll igen
 

Carl

Medlem
De släpper igenom dig, de är oftast bara intresserade av passet. Men köper du alkohol i tax-freen så be om förseglad påse få du måste gå igenom en säkerhetskontroll igen
Alkohol gäller väl enbart utanför EU och då måste visa upp ett giltigt boardingkort
 
Har möjligheten att testa den här loungen nu i helgen men har en fråga. Fikat ser ju likadant ut som i Schengen loungen på undervåningen. Men nivån på matdelen? Tror inte att det är sämre men frågan ställd utifrån "man vet vad man har/får"? Någon som testat båda på T5 F-pir?
 

Jacob

Medlem
Har möjligheten att testa den här loungen nu i helgen men har en fråga. Fikat ser ju likadant ut som i Schengen loungen på undervåningen. Men nivån på matdelen? Tror inte att det är sämre men frågan ställd utifrån "man vet vad man har/får"? Någon som testat båda på T5 F-pir?
Tänker du på Menzies Executive Lounge? Det är två olika bolag som driver loungerna. Menzies driver loungen på nedervåningen i Schengendelen och Aviator loungen på övervåningen, så det bör inte vara samma mat.

Nu var det ett tag sedan jag var i Menzies Executive Lounge senast men tidigare hade de normalt en liten kall buffé med sallad, kyckling och lite annat samt bröd och pålägg. I Aviator lounge på övervåningen brukar det serveras färdiga smörgåsar, riktigt goda och fräscha i min mening.
 

Hurtigo

Ny medlem
Hur är dryckesutbudet, läste öl och vin, ingen grogg eller whisky? Tänkte testa denna på söndag då jag reser till DXB med EK.
 

apknug

Medlem
Bumpar denna tråd lite, det har troligen diskuterats förut men kan inget hitta,

Jag flyger Schengen ganska sent och loungen på nedervåningen är stängd, vill inte gå till den sunkiga brevid SAS utan till denna.

Frågan är, hur kommer jag ut och ner igen till Schengen området efter lounge besöket?

Det går ju inte att gå.den vanliga arrival vägen, den är ju separat.
 

palmen

Moderator
Bumpar denna tråd lite, det har troligen diskuterats förut men kan inget hitta,

Jag flyger Schengen ganska sent och loungen på nedervåningen är stängd, vill inte gå till den sunkiga brevid SAS utan till denna.

Frågan är, hur kommer jag ut och ner igen till Schengen området efter lounge besöket?

Det går ju inte att gå.den vanliga arrival vägen, den är ju separat.
Vid SAS service center som är rakt fram när man komme rupp med rulltrappan finns det dörrar som tar en ut till arrival området, du får göra passkontroll och kan sedan gå i transfer security.
Du ska dock inte bli insläppt i non schengen delen om du inte har boardingkort dit, det kan gå att komma in där men gör de rätt enligt de "regler" som finns har du inte tillträde till den delen av terminalen utan giltigt boardingpass för flyg där ifrån.
 
Toppen