Senaste nytt

Ny lounge (Eventyr) på Kastrup

Status
Stängd för vidare inlägg.

trekker

Medlem
Nu förstår jag faktiskt inte riktigt vad det är som det klagas på. Det som artikeln påpekar är problemet man alltid upplever när man sitter i SAS lounger och ska genom passkontrollen på Kastrup. Det ger en bakgrund till varför man valt att lägga loungen där den ligger men det säger inget om att det löser problemet för SAS passagerare i dagsläget.
Så här star det i artikeln, jag tycker iallafall att det är missvisande i och med att SAS inte ger tillträde. Men inget att bråka om, kanske onödigt att klaga men ibland är det bra med lite kritik.

Så om du sitter i SAS-loungen eller i en annan av loungerna på Kastrup kan det kännas nervöst när det plötsligt blinkar till med ”go to gate” på skärmen eftersom man vet att man riskerar att komma till gaten i sista sekund.

Därför öppnar Kastrup nu en ny lounge i C-fingret. Den ligger vid gate C26 och det är Menzies Aviation som står bakom innehållet och vad som ska serveras. Just nu är det bara British Airways som har slagit till och erbjuder sina premiumpassagerare att använda loungen
 

segra

Medlem
Flyger med QR imorgon kväll och hade hoppats på att QR kontrakterat denna lounge men tyvärr inte än. Aspire loungen
börjar att bli lite sliten och med tanke på kvaliteten på QR´s premium produkt ligger ganska högt så får man hoppas att de snabbt
skiftar till något bättre än denna och i dagsläget ligger nog Eventyr loungen lite bäst till.
Nåja, ska nog överleva då det blir Al Safwa lördag morgon!
 

SASmackan

Medlem
Jag tycker inte att det är jättestökigt att ta sig igenom Passkontrollen på Kastrup. Det är en perfekt placering i Guldloungen där jag sitter i min Jetson och spanar in prcis rätt tillfälle då kön börjar avta lite. 15 sekunder senare är jag ute och vid kontrollen!
 

pep

Medlem
Tusind tak, @Brandten ! Lige en lounge efter min smag - måske mit nye hjem...? :) Jeg er overbevist om at udvalget af mad of drikke vil forbedres, når de får flere kunder. Jeg krydser p.t. fingre for Qatar Airways og Aeroflot
 

pep

Medlem
Flyger med QR imorgon kväll och hade hoppats på att QR kontrakterat denna lounge men tyvärr inte än. Aspire loungen börjar att bli lite sliten och med tanke på kvaliteten på QR´s premium produkt ligger ganska högt så får man hoppas att de snabbt
skiftar till något bättre än denna och i dagsläget ligger nog Eventyr loungen lite bäst till...
Fuldstændig enig: Aspire er dødens pølse...Eneste fordel er at den som regel er stille og "tyndt befolket". Venligst spørg Qatar ved indchekningen om, hvornår vi må få del i Eventyr'et....
 

mha321

Medlem
Utmärkt med en recension från någon som faktiskt varit där på riktigt, för att komplettera press releasen. Tack @Brandten!

Jag sätter mig i gruppen som hoppas på att sas köper in sig på den. Men risken är kanske också att det blir för mycket folk om de gör det, med tanke på hur många longhaul de har från cph?
 

agehall

Medlem
Så här star det i artikeln, jag tycker iallafall att det är missvisande i och med att SAS inte ger tillträde. Men inget att bråka om, kanske onödigt att klaga men ibland är det bra med lite kritik.

Så om du sitter i SAS-loungen eller i en annan av loungerna på Kastrup kan det kännas nervöst när det plötsligt blinkar till med ”go to gate” på skärmen eftersom man vet att man riskerar att komma till gaten i sista sekund.

Därför öppnar Kastrup nu en ny lounge i C-fingret. Den ligger vid gate C26 och det är Menzies Aviation som står bakom innehållet och vad som ska serveras. Just nu är det bara British Airways som har slagit till och erbjuder sina premiumpassagerare att använda loungen
Ja? De har insett att det finns ett behov som tex inte SAS-loungen uppfyller och jämförde med den. Inget konstigt alls. Det finns många artiklar som inte riktigt är tipptopp, men den här är inte en av dem om du frågar mig.
 

Homer

Medlem
Tittade inte JÄTTEnoga efter premiumöl men fanns ingen kyl någonstans som kunde husera detta så tap is what you get (just nu).
Uppdaterade mitt inlägg gällande PP men nope, inte än.


Så premiumöl serveras aldrig på fat?

Om det dessutom är utbudet i SAS lounge man jämför med framstår väldigt mycket som premium.


I Eventyr verkar ölutbudet bestå av:
Brewmasters india pale ale
Tuborg Classic
Carlsberg
Carlsberg Nordic (alkholfri)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen