Cristoffer Cedergren
Medlem
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det tog 5 år att etablera LPI-AMS hos Linköpingsborna och få fler än 1 avgång per dag!!!!
Och så till frågan. Varför i helvete skulle man starta linjen ?
Ja, skattebetalarna.Kan ha vart någon som hade massa pengar som brände i fickan
För att Mälardalens passagerare skall välja Finnair i stället för SAS, tror att SAS har tagit en stor del av Finnairs Skandinaviska passergerare på Hong Kong, kan bli lika om SAS startar upp en linje till Seoul från exempelvis Arlanda, om jag har förstått det hela så räknar Finnair Sverige som hemmamarknad på flygningarna till Asien. Finnair skall fylla upp sina A350 och då behövs en större hemmamarknad än Finland.Och så till frågan. Varför skulle man starta linjen ?
Får tipsa mina lokala politiker om att det kanske kan vara lämpligt att samarbete också med Västerås om europalinjen.
Så kan man köra Karlstad, Västerås, Jönköping, Helsingfors, Frankfurt/London/Amsterdam. Tror jag blir en jättebra lösning
Nu har jag ju i tidigare liv varit med på några kommunala trafik/kommunikationsmöten. Men det skulle ändå vara väldigt roligt att få höra hur diskussionerna kring borden går när det gäller detta med nya flyglinjer.
Och framförallt hur man lägger fram argument och kalkyler. Jobbar man verkligen utifrån rena affärsmässiga aspekter eller väver man in politiska villkor ?
Kanske dags för ett flygplatsparti till nästa val
Absolut så är det. Det var väldigt många skattebetalare som klagade på jobbskatteavdragen när de infördes och så att de inte behövde de pengarna själva. Dessa kan med förkärlek ställa sig i kön och bidra till denna kärnverksamhet.Ja, skattebetalarna.