Senaste nytt

Ny linje Göteborg-Moskva. Yamal airlines

MarcusC

Medlem
Av dom jag hört så ville man ju gärna ha en direktlinje från GOT till MOW, men när dom fått höra att flygbolaget heter Yamal så har alla tvekat och valt nåt annat...
Nä frågan är hur länge den står sig? Inte har de vad jag sett marknadsfört linjen överhuvud taget heller??
 
Problemet är väl att priset för M är hög, nästan i samma nivå som med SK/SU via ARN/CPH och då väljer man ju något som ger lite FF miles.
 

Snosken

Medlem
Läste idag följande, så det verkar ju som att dom vill sätta in en 737.

"YAMAL erbjuder full economy version och måltider ingår utan extra avgifter. YAMAL planerar att senare introducera Boeing 737-500 och då även offerera full Business Class Service."


Dessutom tittade jag lite på priser och en t/r i låg ekonomi ligger på runt 1500, så priset är väl rätt ok ändå.
 

Snosken

Medlem
Träffade 2 representanter för Yamal idag och tydligen har man jobbat i runt 2 år ihop med Göteborg & CO samt nåt liknande i Ryssland för att få igång detta, så det verkar ju ändå ganska genomtänkt. Deras förhoppning är att det ska bli en 737 sen och då ska det finnas en "ordentlig" Business Class (typ det som amerikanska bolag har inrikes var deras egna ord).

Utöver detta så har man planer på direktlinje från GOT till både Kiev och St Petersburg
 

MarcusC

Medlem
Träffade 2 representanter för Yamal idag och tydligen har man jobbat i runt 2 år ihop med Göteborg & CO samt nåt liknande i Ryssland för att få igång detta, så det verkar ju ändå ganska genomtänkt. Deras förhoppning är att det ska bli en 737 sen och då ska det finnas en "ordentlig" Business Class (typ det som amerikanska bolag har inrikes var deras egna ord).

Utöver detta så har man planer på direktlinje från GOT till både Kiev och St Petersburg

GOT-KIeV skulle ju vara bra ;). Lättare ta en weekend i KIev än Moskva...
 
Toppen