Senaste nytt

Ny kampanj: Accelerate 2016

FF#1

Medlem
5,000 January Bonus Offer
Stay once in January and get 5,000 bonus points.

5,000 Stay Once Get 5,000
Thank you for choosing IHG. We'd like to see you again soon. Stay once and earn 5,000 bonus points.

BOOK NOW
10,000 Stay More, Earn More
Get closer to the rewards you want when you stay 5 night(s) and earn 10,000 bonus points.

Terms BOOK NOW
3,520 Travel with the IHG® App
Book 3 stay(s) with the IHG® App and earn 3,520 bonus points.

3,600 Stay for Less and Earn
Earn 3,600 bonus points when you book 1 stay(s) using Points and Cash. We'll reward you with more bonus points when you use a combination of points and cash.

31,400 Your Achievement Bonus
Complete 3 of the 4 offers above and earn (an additional) 31,400 bonus points (excluding the January Bonus Offer).

Det här var ju rätt görligt inte så många nätter men inte så många poäng i potten.

Få se nu... om man kombinerar rätt så borde man klara detta med 3 nätter och 3 stays? om det är rätt sort och bokas på rätt sätt eller räknar jag fel
 

FF#1

Medlem
points and cash bokningen räknas inte som qualifying annat än för just den uppgiften.

Tack, då är det altså 4 nätter, 3 stays och minst en Cash and points. för att klara 3 av 4 krav om jag skiter i 5 nätter. Vilket mest troligt går av sig själv.. av förklarlig skäl så kan jag skita i cash and points i stället. Optimering på hög nivå.
 

palmen

Moderator
Tack, då är det altså 4 nätter, 3 stays och minst en Cash and points. för att klara 3 av 4 krav om jag skiter i 5 nätter. Vilket mest troligt går av sig själv.. av förklarlig skäl så kan jag skita i cash and points i stället. Optimering på hög nivå.
Borde det inte gå med 3 nätter?
Boka 3 stays med appen, där borde det väl även räknas om man bokar en points+cash i appen (eller en ren poängnatt), står ju inget om att det måste vara en helt betald stay. Man får nog läsa noga i villkoren vad som faktiskt gäller.
 

palmen

Moderator
Jag fick en enkel den här gången till skillnad från den nu för hösten som jag inte klarar av (även om jag tog den som gav mig mest poäng).
Jag har 2 weekends bokade (januari och februari) så det är 4 nätter redan där fördelat på 2 länder. Bokningen i Januari är inte gjord ännu så den får göras i appen. Återstår att fixa en natt till som bokas via appen i ett tredje land och jag har en resa till London i April som skulle kunna lösa det.
60200 poäng är bara att tacka och ta emot (eller 59200 om jag skippar att använda poäng för något)

5,000 January Bonus Offer
Stay once in January and get 5,000 bonus points.

5,000 Stay Once Get 5,000
Thank you for choosing IHG. We'd like to see you again soon. Stay once and earn 5,000 bonus points.

10,000 Stay More, Earn More
Get closer to the rewards you want when you stay 5 night(s) and earn 10,000 bonus points.

2,600 Travel with the IHG® App
Book 2 stay(s) with the IHG® App and earn 2,600 bonus points.

4,000 A Bonus Weekend Stay
Stay with us for the weekend and earn 4,000 bonus points. A Friday and Saturday or Saturday and Sunday night stay required.

17,600 Globetrotter Bonus
Earn 17,600 bonus points for staying at 3 IHG hotel(s) outside of your country of residence. You’ll earn for one hotel stay per country.

1,000 Earn When You Redeem
You earned your points, now use them! Redeem your points for anything, from a digital download to a Reward Night, and you’ll earn 1,000 bonus points.

15,000 Your Achievement Bonus
Complete 5 of the 6 offers above and earn (an additional) 15,000 bonus points (excluding the January Bonus Offer).
 

gnisten

Medlem
Det här blir lätt. De tre tidigare jag deltagit i har varit lite värre.



ihg.PNG
 

jumbooze

Medlem
Screen Shot 2015-12-16 at 13.12.40.png

Om jag bokar en weekendnatt med points package via appen i januari så är jag snart hemma :D
5000 stay once, 2000 för points package 4000 för weekend och 5000 för januari och om jag sen bokar en natt till med appen så triggar jag allt utom stay more.
Känns som det är low hanging fruit för mig...
 

Homer

Medlem
Borde det inte gå med 3 nätter?
Boka 3 stays med appen, där borde det väl även räknas om man bokar en points+cash i appen (eller en ren poängnatt), står ju inget om att det måste vara en helt betald stay. Man får nog läsa noga i villkoren vad som faktiskt gäller.

Number of bonus points listed above will be awarded after required number of Qualifying Stays are booked via the official IHG® App

points+cash eller en ren poängnatt är inte Qualifying Stays
fast hans "apputmaning" kan naturligtvis ha andra regler...
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Number of bonus points listed above will be awarded after required number of Qualifying Stays are booked via the official IHG® App

points+cash eller en ren poängnatt är inte Qualifying Stays
fast hans "apputmaning" kan naturligtvis ha andra regler...
Jag gör samma tolkning som dig, dock tycker jag att det faktiskt kan vara lite rörigt det där, eftersom poängnätter räknas som Qualified nights när det kommer till kvalificering inom IHG Rewards. Men, i tidigare kampanjer har Qualified nights alltid gällt endast som paid nights. Detta har dock alltid stått i T&C för kampanjen, vilket det inte gör nu, så jag är själv lite nyfiken på att se hur min points-stay jag bokat i Rom kommer klassas. Men, jag räknar med att det är paid som gäller även denna gång.
 

Homer

Medlem
eftersom poängnätter räknas som Qualified nights när det kommer till kvalificering inom IHG Rewards. .

Ordagrant står det såhär, så de kallar inte direkt reward nights för qualifying


Your IHG® Rewards will combine your Reward Nights with your Qualifying Nights toward Elite status qualification
 
Toppen