Ny kåring: Københavns Lufthavn har verdens bedste sikkerhedskontrol

Diskussion i 'Flygplatser' startad av pep, 11 April 2013.

1. pep

pep Medlem

1 person likes this.
  2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu går jag sällan igenom den "normala" säkerhetskontrollen men när det händer brukar det gå hyggligt snabbt. Det är ofta välbemannat.

3. nemme

nemme Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med. Det går ganska snabbt och smidigt. Dock är det när ett gäng charterflyg ska avgå samtidigt som man märker att det kan bli lite köer.

4. flying

flying Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha vilket skämt... med undantag från säkerhetskontrollerna i USA tycker jag att CPH är den överlägset mest ineffektiva! Eller förresten ATH ligger bra till också.

5. pep

pep Medlem

Denne totale uenighed viser, hvor følsomme rankings og evalueringer er: It all depends on the eyes of the beholder. Og, selvfølgelig af fordomme, held, humør, tolerance, og uheld....CPH er grundig og noget skrap, men jeg har været udsat for meget værre i Australien, CDG, of FRA, hvor jeg blev "pillet ud" af køen til særligt check og skulle åbne alt. I arabiske lufthavne kan man ofte næsten gå lige igennem, hvilket er dejligt men ikke specielt godt for sikkerheden? Jeg har aldrig ventet i over 10 minutter i CPH og oftest kun 1-2 minutter. Det synes jeg er fint!

Last edited: 12 April 2013
  6. Kebalibre

Kebalibre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med. Ofta otrevliga tulltjänstemän och väldigt långa samt oorganiserade köer.

7. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min erfarenhet från CPH har varit bra. Oftast under 5 min

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tulltjänstemän i säkerhetskontrollen?

9. Kebalibre

Kebalibre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väktare, säkerhetskontrollanter, eller vad man nu vill kalla dom.

10. Aldrig haft några problem med personalen på CPH security, tvärtom. Trevligt med infotavla som visar teoretisk kötid också (även om man gör bäst i att dubbla antalet minuter som tavlan visar).
    SXF har jag däremot helt slutat flyga ifrån, mycket pga att säkerhetskontrollanterna är rekryterade av djävulen :p

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!