Senaste nytt

Ny intjäningsstruktur för Flying Blue?

I grund och botten vill jag ha "bra värde" i milesintjäning för mina 14 businessclassegment. T ex, poängen som jag tjänade på Taipei-dealen (20000 Flying Blue-poäng) räckte till en resa till Astana i ekonomiklass, som kostar normalt 5000-6000 SEK. Om Flying Blue blir (mer) dåligt vill jag känna att jag kan kreditera någon annanstans istället och få bra värde, annars tycker jag inte det är lönt att boka Irkutsk-dealen.
 

Dr. Miles

Expert
I grund och botten vill jag ha "bra värde" i milesintjäning för mina 14 businessclassegment. T ex, poängen som jag tjänade på Taipei-dealen (20000 Flying Blue-poäng) räckte till en resa till Astana i ekonomiklass, som kostar normalt 5000-6000 SEK. Om Flying Blue blir (mer) dåligt vill jag känna att jag kan kreditera någon annanstans istället och få bra värde, annars tycker jag inte det är lönt att boka Irkutsk-dealen.
Om du vill diskutera om viket Skyteam bonusprogram och inte om Flying Blue, skulle jag rekommendera dig att posta din fråga i någon av de här trådarna eller starta en ny.

Vilket Skyteam bonusprogram ska man välja? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Vilket bonusprogram för Skyteam? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Bästa Sky Team frequent flyer programmet om man inte flyger ofta med dem? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Vilket SkyTeam Frequent Flyer Program är rätt för mig? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor


Annars finns det risk att det blir för mycket off topic här.
 
Fast min ursprungsfråga är fortfarande, är det troligt att intjäningen, när man flyger Air France/KLM, blir sämre hos Delta, Aeroflot, Korean, Garuda Indonesia, etc också om Flying Blue blir intjäningsbaserat.
 

Jonas C

Medlem
Mina resor med Air France-KLM senaste året hade nog gynnats av detta. Alltid lite surt att bara få 3000 miles på en economy biljett inom Europa som kostar femsiffrigt. I business är dock intjäningen bra sett till vad man tjänar på fullprisbiljetter.
 

Dr. Miles

Expert
Skiljer det verkligen så mycket i burnrate mellan program i samma allians?
T ex Xiamen Airlines Egret Club.

En bonusresa mellan Kina-Europa i Economy class kostar 90.000 miles per enkelresa.
(180.000 miles i Business, 225.000 miles i First class)

Egret Club

Xiamen Airlines skrev:
Required mileage for redeeming one-way award ticket for international (regional) flight route of SkyTeam flights (Unit: 1000 miles)
Click here to find out the regions which members' departing and arriving countries belong to.
https://web.archive.org/web/2014040.../egretclub/usepoints/skyteamawardticket.shtml
 
Toppen