Senaste nytt

Ny intjäning till American Express när man bjuder in nya kortmedlemmar

AtleFlyg

Medlem
Första gången man skaffar ett amex är det troligtvis inte SAS Amex om man inte blivit rekommenderad.

Tror att rätt många skaffar det på flygplatsen där de står hela tiden och promotar SAS kopplade Amexkortet. Känner flera som skaffat kreditkort på flygplatsen, och då både Amex men även Norwegians variant.
 
Såg att frågan ställts tidigare men jag såg inget entydigt svar. Kan någon bekräfta att man skulle kunna värva sin fru och få värvningsbonus trots att hon har ett extra-kort från mitt kort?
 

Schnake

Medlem
Har en fråga för de som har "korsade" kort dvs respektive med extrakort kopplat till det egna, har ni sedan kunnat värva respektive eller ska extrakortet sägas upp i 6 mån först?

Undrar samma sak, någon som vet? Min sambo har för tillfället ett extrakort kopplat till mitt kort. Vid ansökan genom värvning ska hon ange om hon redan är kortmedlem eller ej (se nedan fråga). Vad är rätt svar? Uppfyller hon kraven för värvningen?

"Redan American Express Kortmedlem
Vänligen meddela oss om du redan är American Express-Kortmedlem genom att klicka i rutan."
 

Impendill

Medlem
Undrar samma sak, någon som vet? Min sambo har för tillfället ett extrakort kopplat till mitt kort. Vid ansökan genom värvning ska hon ange om hon redan är kortmedlem eller ej (se nedan fråga). Vad är rätt svar? Uppfyller hon kraven för värvningen?

"Redan American Express Kortmedlem
Vänligen meddela oss om du redan är American Express-Kortmedlem genom att klicka i rutan."

Hon är inte kortmedlem då hon har ety extrakort till dig.
 

emj84

Medlem
Bjuder man in 5 vänner till Amex Premium är du uppe på 100k poäng, det kostar dig/dinna vänner 3500kr. 100k poäng för 3.5 är helt ok i min värld och allt dem behöver göra är att säga upp sitt kort inom 12 månader.

Fast det är väl fortfarande krav på 15k spend inom 3mån för att få bonusen? Eller är den borttagen? Värvade min bror precis och i papperna står det 15k på 3mån.
 
Toppen