Senaste nytt

Ny inredning i SAS long haul-maskiner

Homer

Medlem
Om man tittar på säteskartorna på expertflyer och ser nya layouten på en rutt så
borde det vara en fingervisning men ingen garanti att det kan bli nya kabinen.
 

tomle

Medlem
Någon som vet mer om Eco?
Platsen jag har fått verkar ju vara längst bak i en kabinsektion - rad 30 eller 40 verkar ju bättre?
 

Attachments

  • sas330.png
    sas330.png
    36 KB · Visningar: 1 592

Unicornone

Medlem
Någon som vet mer om Eco?
Platsen jag har fått verkar ju vara längst bak i en kabinsektion - rad 30 eller 40 verkar ju bättre?

I mitt tycke är de bästa ecostolarna gångstolarna på mittraden 30 bakom Plusstolarna framför som är tre till antalet vilket lämnar lite luft ute på kanten. (med en viss risk för att få fossingarna påkörda av en cateringlåda.)
 
  • Gilla
Reactions: Pho

Henrico

Medlem
Var väl inte speciellt mycket ny information, det mest intressanta tyckte jag var att de gör ett flygplan i taget och det verkar vara en 340 som är nästa.

Det jag då börjar fundera på dock är hur lång tid detta kommer ta, om varje flygplan ska ta två-tre månader att bygga om så är ju detta inte klart tidigast slutet av 2016 vilket ju är lite beigt. :(
 

AABack2ARN

Medlem
Kommer bli en del omskyfflingar av sittplatser om det skall dröja så länge att renovera upp hela flottan. För att inte snacka om en och annan besviken trådstartare som kommer beklaga sig för att hen fick gamla kabinen...

Är totala kapaciteten mellan de olika kabininredningarna densamma?
 

mha321

Medlem
Det är väl ganska normalt att den/de första tar längre tid eftersom det är nya grejor, och att det efterhand går snabbare per flygplan.

Sedan blir det säkert en del förseningar - har det någonsin genomförts ett sådant projekt *utan* försening?!
 
Toppen