Senaste nytt

Ny inredning i SAS long haul-maskiner

Enligt min källa inom bolaget lutar det åt 2-2-2 konfiguration även i fortsättningen men med fully flatbeds. Jag tror det blir något liknande Sogerma Solstys stolen ovan men den har ju 1-2-1 så jag vet inte hur det ska gå att pressa in. Kanske är det "staggered" seats på något sätt som på Thompson Aeros Vantage. Det blir inte stolar där man ligger snett som på Lufthansa.
 

Malu

Medlem
Vad jag förstått av stolsmarknaden så är det väldigt kostnadsdrivande att ta fram en specialanpassad variant jämfört med att välja en "standardstol", särskilt när det handlar om så små serier som i detta fall. Jag har inte sett någon standardstol som är lie-flat och samtidigt går att sätta in som 2-2-2 - men det kanske finns?
 
Vad jag förstått av stolsmarknaden så är det väldigt kostnadsdrivande att ta fram en specialanpassad variant jämfört med att välja en "standardstol", särskilt när det handlar om så små serier som i detta fall. Jag har inte sett någon standardstol som är lie-flat och samtidigt går att sätta in som 2-2-2 - men det kanske finns?

Jag tror att jag missuppfattat något - det bör vara något liknande Thompson Aeros Vantage.
 

doc

Medlem
Vad jag förstått av stolsmarknaden så är det väldigt kostnadsdrivande att ta fram en specialanpassad variant jämfört med att välja en "standardstol", särskilt när det handlar om så små serier som i detta fall. Jag har inte sett någon standardstol som är lie-flat och samtidigt går att sätta in som 2-2-2 - men det kanske finns?

Är det något SAS varit bra på genom tiderna så är det väl att beställa speciallösningar och att göra kostnadsdrivande saker?
 

sembl

Medlem
Håller med! Har bara provat business class på British Airways, SWISS, Thai och American Airlines, men Sicma Zodiac Cirrus som används i AA:s nya business class var överlägsen. Undrar hur många färre (eller fler?) stolar man får in jämfört med Thompson Aero-stolen? (som f.ö. känns som ett ganska tråkigt val)

Kan hålla med om att AAs nya stol är kanon. Lyckades med konstycket att somna på mage vilket aldrig har hänt tidigare.
 
Hur blir det för oss som sitter där bak? Jag gillar hur som helst inte alls det här med 3+3+3-config. Det blir ännu en person att klättra över när man ska lämna fönsterplatsen för en bensträckare.
 
Toppen