Ny inredning i SAS long haul-maskiner

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av miramax, 19 Augusti 2013.

1. miramax

miramax Medlem

Jo som ni alla säkert redan vet så ska ju SAS fräscha upp sina long haul-plan under den kommande tiden.

Om jag förstått det rätt så ska detta ske innan de nya planen börjar levereras?

Någon som vet något om när detta kan ske? Eller har mer info om hur nya produkten kommer se ut?

Ser fram emot mycket spekulationer! :cool:

2. NotRyan

NotRyan Medlem

3. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min mest kvalificerade gissning är att man går på samma lösning som SN, LX och OS - Thompson Aeros Vantage-stol. Den är nu ganska beprövad, ska vara bland de mer prisvärda (ryktesvis) och man får in ungefär lika många platser på samma yta i en A330. Sedan har SAS visat en bild på twitter med "staggered"-konfig och kommenterat att det kommer att se ut ungefär som den bilden. Kanske inget att bygga en vadslagning på, men en liten ledtråd är det... ;)

Det här ser väl ut som SAS:

brus-2012-a330-cabc-ren-afd-80-6-b1034-01.jpg
    (Bild från Patrick Lindon Industrial Design)

4. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man kan hoppas i alla fall, för jag gillar den stolen skarpt!

1 person likes this.
  5. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Airbus själva har tydligen ritat in stolen Sogerma Solstys i sina promobilder. Den är ganska lik Thompson-varianten ovan och ser ut såhär på den promobild för A350 från Airbus som SAS själva lagt ut på Instagram:

4fbde6e1fdac4a55a9426c39767f2254-airbus-a350-business-class--airbus.jpg

Min personliga favorit är annars Sicma Zodiac Cirrus som används (i anpassade varianter) av Cathay Pacific och US Airways. Även denna stol ska bli certifierad för A350.

cathay.jpg

4 personer gillar detta.
  6. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sogerma Solstys ser väldigt bra ut, jag gillar de högre sidorna som ger en mer privat känsla.

1 person likes this.
  7. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Personligen tycker jag att det blir trångt med fötterna i Thompsonvarianten och ganska hårt (har provat SN och LX några gånger hittils, OS snart). Qatar Airways och EK har klart bättre stolsvarianter i C på longhaul och här går tycker jag Lufthansa group åt fel håll iochmed att också Lufthansa verkar ha skaffat något liknande som LX, SN och OS redan har.

8. Petter

Petter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker inte stolen längst ned tilltalar mig, vill gärna sitta så jag kan se tex min sambo utan att sträcka mig fram hela tiden för att ha en konversation.

9. Randy Marsh

Randy Marsh Medlem

Land:
    Norge Norge
    Håller med! Har bara provat business class på British Airways, SWISS, Thai och American Airlines, men Sicma Zodiac Cirrus som används i American Airlines:s nya business class var överlägsen. Undrar hur många färre (eller fler?) stolar man får in jämfört med Thompson Aero-stolen? (som f.ö. känns som ett ganska tråkigt val)

10. Jag har inte provat Sicma Zodiac Cirrus modell (som används bl a på Cathay Pacific) än, men jag tycker att Sogerma Solsty modell (som används bl a på THAI) är bättre än Thompson Aeros Vantage modell (som används bl a på SWISS).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!