Senaste nytt

Ny i djungeln av hotellkedjor

Rodnt

Medlem
Hej!

Jag är relativt ny i det här med affärsresande och har skaffat mig någorlunda koll på flyg-lojalitetsprogram. Hotell däremot...

Nu kör jag alltid hotels.com och kommer i veckan upp i min 10e natt. Har nyss lärt mig att jag ska använda Refunder också. So far so Good. Men det verkar ju som att de flesta här är medlemmar i Accor, Hilton, Carlson, SPG mm. Kan ni hjälpa mig hur jag bör tänka?

Jag har kanske 20-40 hotellnätter per år, över hela världen. Ofta i mellanstora städer eller utanför storstäder. Tycker ni att jag borde söka något annat än hotels.com i första hand?
 

Jönsson

Medlem
Det beror på om någon av de stora hotellkedjorna finns representerade i de städer du kommer att bo eller inte. Hittar du någon kedja som känns väl representerad så är det ingen tvekan för min del. Tidiga incheckningar, sena utcheckningar, uppgraderingar mm är för mig värt så mycket mer än något som hotels.com erbjuda.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Som sagt tidiga och sena utcheckningar är Guld värt. Kan du under innevarande år, eller början av nästa, klämma in 10 "stays" på Starwood, så har du guld, som du sedan kan koppla mot Marriott och få guld där också, vilket innebär loungeaccess, förutom sen utcheckning. Marriott och Starwood skall ju slå ihop sina program, men det verkar ta lite tid, så kan du knipa guld nu i år kommer det att vara värt en del nästa år. Sedan kan man äver köra en "Challange" hos Starwood. Observera att det gäller 9 nätter, inte stays.
 

Rodnt

Medlem
Jag åker till olika städer varje år, och jag vet inte vilka det blir förrän tidigast i början av varje år.. så jag behöver en mer generell taktik.

Tidig incheck/sen ut har jag aldrig behövt. Visst kan det säkert komma till pass någon gång, men är inte viktigt.

Gratisnätter är viktigast. Rabatter och Uppgraderingar kommer sen.

Loungeaccess via Starwood? Vilka lounger?
 

Jönsson

Medlem
Jag åker till olika städer varje år, och jag vet inte vilka det blir förrän tidigast i början av varje år.. så jag behöver en mer generell taktik.

Tidig incheck/sen ut har jag aldrig behövt. Visst kan det säkert komma till pass någon gång, men är inte viktigt.

Gratisnätter är viktigast. Rabatter och Uppgraderingar kommer sen.

Loungeaccess via Starwood? Vilka lounger?
En del av hotellkedjorna har sk executive rooms där det ingår tillträde till hotellets låsta lounger.
 

Rodnt

Medlem
När 2018 drar igång tänkte jag börja samla hotellpoäng - men var?

Jag har kanske 40-50 nätter per år spridda på kanske 20 stays, i väldigt spridda städer men nästan alltid i relativt stora städer i USA eller Europa. Men även Ryssland, kina och någon enstaka Sydamerika/Afrika.

Jag Har tidigare kört hotels.com så jag börjar på noll.

Vilket (eller vilka?) program skulle ni valt och varför?

Utöver uppgraderingar vill jag komma åt trevliga gratisnätter på awardresorna.
 

Homer

Medlem
Jag åker till olika städer varje år, och jag vet inte vilka det blir förrän tidigast i början av varje år.. så jag behöver en mer generell taktik.

Tidig incheck/sen ut har jag aldrig behövt. Visst kan det säkert komma till pass någon gång, men är inte viktigt.

Gratisnätter är viktigast. Rabatter och Uppgraderingar kommer sen.

Loungeaccess via Starwood? Vilka lounger?


Accor där du startat tråden är ju nästan helt spenderingsbaserat. (Detsamma gäller till stor del Hilton också)
Med Accor finns heller inga möjligheter att göra ett klipp genom att använda poäng när kontantpriset är högt
eftersom poängen omvandlas till kontanter.

"Gratisnätter är viktigast."

Då är det bättre att hålla utkik efter bästa erbjudandet istället för att haka upp sig på en viss hotellkedja
Gratis Fredag eller 10.000 poäng, ny kampanj | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Accelerate September - December 2017 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Marriott Megabonus (bo 2 få 1 gratis) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Massor av bloggare gör bra månatliga sammanfattningar
Top Hotel Promotions October 2017 | LoyaltyLobby
What is the best current hotel loyalty offer?
 

Rodnt

Medlem
Grymt! Det hade jag ingen aning om att man kunde.

Ingen idé att hoppa på det innan årsskiftet va? Förutom poängen förstås
 

Homer

Medlem
Grymt! Det hade jag ingen aning om att man kunde.

Ingen idé att hoppa på det innan årsskiftet va? Förutom poängen förstås


Den här gäller ju tom 15 januari


  • Register by November 30, 2017
  • Stay at any of our participating hotels and resorts worldwide between September 12 and January 15, 2018
  • Earn a free night after two paid stays*.
  • Free night award will expire six (6) months after the date of issuance.
Gratisnatten gäller bara på hotell i Cat. 1-5, de här:
Filtered Hotel Search | Mutliple Filtered Search
Marriott Megabonus (bo 2 få 1 gratis) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen