Ny flyglinje: Stockholm-Mogadishu

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av aminchini, 11 April 2014.

1. aminchini

aminchini Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Small Planet startar en ny linje från Stockholm till Mogadishu i Somalia med en mellan landning i Hurghada, Egypten.
    Linjen startar den 26 maj och med endast en gång per vecka. Rutten flyg av FlexFlight (W2).

Stockholm-Mogadishu info

Någon annan som vet mer om den här linjen?

Last edited: 11 April 2014
    1 person likes this.
  2. xvikmic

xvikmic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ... vad i sjutton?

3. aminchini

aminchini Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet inte heller.... :D

4. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Borde finnas en stor efterfrågan på den här linjen.

5. twiggs

twiggs Medlem

Mot ett resereportage så bjuder jag på biljett, visumansökan och flott boende! :D

4 personer gillar detta.
  6. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Börja med bjuda på enkelresa. Inte så säkert att återesan blir av

2 personer gillar detta.
  7. Kanske man borde flyga med en Black Hawk? Sorry, det är kanske ett olämpligt skämt. Hoppas inte någon tar det illa upp.

Tyvärr har striderna i Somalia skapat en stor ström av människor som har behövt fly landet. Sverige har varit en destination för rätt många av dessa stackars människor. Konflikten i Somalia har varit väldigt våldsam, elak och grym. Lite halvt-OT så jobbade jag med ett projekt kopplat mot Svenska för Invandrare - skolverksamheten, en språkskola för vuxna (själv borde jag gå) och i 2010 var ca 10% som studerade inom SFI hade somaliska som modersspråk (Källa: Skolverket).

Nu som konfliktläget har gått från DEFCON 1 till DEFCON 4 finns det säkert många familjer som återförenas än om för en kort stund. Så jag tror att det finns trafikunderlag för denna rutt, fast jag hade hoppas det inte hade varit på grund av alla konflikter.

2 personer gillar detta.
  8. Om det hade varit Lufthansa Privatejet som körde och gav fet HON bonus skulle några av här skulle ha nappat. :rolleyes:

1 person likes this.
  9. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet inte ens om dessa som har flytt från detta land vågar åka tillbaka och hälsa på.
    Finns inte i min värld att åka dit, varken som turist eller på något arbete.

10. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte helt tippad linje..men underlaget finns säkert med tanke på stora grupper med kopplingar/ursprung till regionen. Och möjligheterna ta sig till Mogadishu är väl rätt begränsade?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!