Senaste nytt

Ny flyglinje Karlstad - London

erc

Medlem
Kanske ska tillägga att det var billigaste priset jag hittade veckan efter påsk, jag har inte gjort någon djupanalys av prisbilden. Kanske finns billigare andra veckor...

Tycks vara samma Basic-priser mest hela tiden. Kikade på ett exempel första veckan i juni, torxdag till söndag.
 

Valley

Medlem
Som flygbiljett i jämförelse med andra linjer är det klart det är dyrt.
Men att ta sig till OSL, ARN mm gör att det totalt sätt inte blir direkt dyrare.

Skall jag dit på semester skulle jag köra detta alternativ.

Men jag hoppas att flygplatsen har en bankgaranti mot NAS. För så mycket pengar tror jag tyvärr inte de kommer få
 

Alf

Medlem
Har enormt svårt att se hur linjen kan vara konkurrenskraftig. Glesa avgångar. Stansted. Från 3000 per t/r-biljett. Konkurrensen från etablerade bolag med linjer mellan GOT och LHR samt OSL och LHR lär vara övermäktig. Halva priset. Dagliga avgångar.

Trots att jag har KSD på ett stenkasts avstånd är rutten komplett ointressant.

Sätter en slant på att det aldrig kommer stå något Estonian Air-plan på flygplatsen i KSD.

Jag tror inte det överhuvudtaget kommer att stå något flygbolag till London på flygplatsen i KSD.
Följer man historian i Nordic Air Sweden så verkar det långt ifrån seriöst. Undrar om dessa herrar har någon vetskap om att driva flygbolag.
Jag skulle inte ens satsa mina pengar på en billig biljett av detta flygbolag (eller biljettförmedlare som är en bättre benämning)
 

Valley

Medlem
Hur gick det med NAS och Umeåflygningarna ?
Gick in och tittade på 1 veckas avgångar, och ingenstans fanns någon NAS-flight.
 

MarcusC

Medlem
Skall Nordic Air starta från alla mindre flygplatser?? Ska bli spännande se om de kommer iväg den 28/3 från Skellefteå?

Skulle man inte börja med Beirut från CPH oxå?
 

MarcusC

Medlem
En reflektion....Varför startar man en flyglinje med 4 dagars varsel?? Det om något får detta att inte kännas 100% seriöst? Känns som en ny "yamal" som skulle flyga GOT-DME(Moskva) men linjen var/är ? i stort sett alltid inställd!
 

Kristofer

Medlem
Detta är ett skojarbolag utan dess like, som funnits i oräkneligt antal skepnader sista åren. Förstår inte hur de får hålla på.
 

Valley

Medlem
En reflektion....Varför startar man en flyglinje med 4 dagars varsel?? Det om något får detta att inte kännas 100% seriöst? Känns som en ny "yamal" som skulle flyga GOT-DME(Moskva) men linjen var/är ? i stort sett alltid inställd!

Med tanke på den enorma kompetens ansvariga för Karlstad flygplats uppvisat under senaste åren har man nog lagt mycket tid på att få igång denna linje.

Vem kommer inte ihåg den förra Londonlinjen. Gick tydligen så otroligt bra att man nu måste starta upp en ny en.
Och klassikern. På allas begäran. Borlänge - Karlstad - Oslo. Och som med alla lyckade saker kanske det även blir en uppföljare i Norrköping - Karlstad - Oslo.
Eller varför inte blicka riktigt långt tillbaka i tiden - Eminenta Göteborgslinjen.

Traditionen måste hållas vid liv.

Och så sist men inte minst. Helt OT men jag kan inte låta bli.
För alla oss som försökt oss på att få något annat än kranvattnet på toaletten att dricka innan planet går.

Direkt från flygplatsens hemsida.
"Glöm inte att KSDarprt också har Europas bästa flygplatsmat! Kjell&Bolas bistroairport levererar närproducerade Värmländska smakupplevelser oavsett om du tar en fika eller äter en hel måltid."
Fast det är klart. Kranvattnet kommer väl från mossen strax bredvid. Och mer närproducerat än så går väl knappt att få det
 
Toppen