Senaste nytt

Ny flyglinje Karlstad-Frankfurt

Fredde18

Medlem
Läser man på Flygtorget (vilket jag normalt gör med de extra stora källkritiska glasögonen) står det att man kör ett år till, minst. Linjen går bra med ca 85% beläggning 2018. Men det ska ändå kosta nära 20 miljoner att driva 1 år till. Nu är jag på intet insatt i flygbolags-ekonomi men om man med god beläggning ändå behöver 20 miljoner i stöd för att flyga så... ja det känns mycket.. o_O
Det är väl inte självklart att allt går till Flybmi utan flygplatsdriften tar säkert sin del men den kan ju slås ut på annan trafik på flygplasterna (Karlstad/Jönköping) också.

Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » Fortsatt satsning på linjen Karlstad-Jönköping-Frankfurt
 
  • Gilla
Reactions: Alf

Valley

Medlem
Läser man på Flygtorget (vilket jag normalt gör med de extra stora källkritiska glasögonen) står det att man kör ett år till, minst. Linjen går bra med ca 85% beläggning 2018. Men det ska ändå kosta nära 20 miljoner att driva 1 år till. Nu är jag på intet insatt i flygbolags-ekonomi men om man med god beläggning ändå behöver 20 miljoner i stöd för att flyga så... ja det känns mycket.. o_O
Det är väl inte självklart att allt går till Flybmi utan flygplatsdriften tar säkert sin del men den kan ju slås ut på annan trafik på flygplasterna (Karlstad/Jönköping) också.

Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » Fortsatt satsning på linjen Karlstad-Jönköping-Frankfurt

"Allting går att sälja med ..........."
Nu går det att läsa att just Frankfurtflyget blir lite billigare för Karlstad's kommuninvånare under 2019. 2 miljoner lägre skall det handla om. Flygplatsen som sådan är rena rama katastrofen pengamässigt. Men vi gör som sanna politiker och skyller på den obskyrt höga flygskatten som totalt omöjliggjort allt resande med flyg.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

ekf

Medlem
Nu är jag på intet insatt i flygbolags-ekonomi men om man med god beläggning ändå behöver 20 miljoner i stöd för att flyga så... ja det känns mycket.. o_O
Det är ju inte att man börjar undrar vart pengarna tar vägen... För det är inte ofta som det går att hitta biljetter till motsvarande pris ex-JKG som ex-GOT. Oftast brukar ex-JKG ligga på en nivå som matchar Landvetters - om man lägger på taxikostnad t&r Jönköping-Landvetter, det är märkligt nog oftast den skillnaden jag har sett.
 
Toppen