Ny flyglinje Göteborg Landvetter-Cambridge

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av khybner, 16 Februari 2015.

1. khybner

khybner Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För första gången (mig veterligt) som vi får en direktlinje mellan Göteborg och Cambridge. Opereras av British Airways's franchise Sun-Air så den borde ge Avios och TP.

Start i mars med en morgonavgång från Cambridge och retur på kvällen fyra dagar per vecka.

di.se - Astra Zeneca startar flyglinje

P.S. Sorry om jag postat i fel forum, moderator får flytta om den ska ligga bland "Övriga flygbolag"

2. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går det att boka denna eller är linjen chartrad endast för personal hos Astra Zeneca?

3. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hittade info själv. 20 platser är reserverade för personal hos Astra Zeneca och 12 platser för allmänheten.

Thank you for flying AstraZeneca Airways - Telegraph

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så om man jobbar för någon av konkurrenterna är det bara att boka plats på det planet så kan man lyssna på internt företagsskvaller och läsa deras presentationer tills man blir vindögd... ;)

Läge för ett privatjet kanske?

5. Morgan

Morgan Medlem

Antar att det är konsulter och liknande som ska köpa de 12 sista stolarna och att det är smidigast för dem att göra det till en vanlig publik flight för att slippa specialadminstration.

6. mjulven

mjulven Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beroende på hur man ser det. Det går ju att flyga med Ryanair GOT-STN och sedan ta tåget till Cambridge, det tar (om jag minns rätt) ca 20 minuter. Det är ju lika lång tid som det tar att ta sig ut till Landvetter.

7. khybner

khybner Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, absolut. Tåget tar en dryg halvtimme och om man ska någonstans nära tågstationen så tjänar man kanske inte så mycket mer än att Cambridge är en liten flygplats med kortare köer till immigration. Men om man (som jag) ändå måste ha taxi från tågstationen så tar det ca en timme från Stansted jämfört med 10 minuter från Cambridge airport.

Hur som helst kul med en ny linje.

8. mjulven

mjulven Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut blir det bättre för ALLA som vill till Cambridge från Göteborg, själv gjorde jag den resan pga en kurs för något år sedan. I och med att jag vägrade att flyga med Ryanair flög jag till Heathrow och det var ju något omständigt att ta sig till Cambridge därifrån. Cambridge är trots allt en mycket trevlig stad att spendera någon dag i. Man får inte glömma att testa punting bara :)

SAS404 gillar detta.
  9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Punting? Eller vill man ens veta vad det är? ;)

Jakob Österberg gillar detta.
  10. mha321

mha321 Medlem

Staka sig fram på floden i en hyfsat ranglig båt.

Med lite tur får man se någon annan som har mindre bra koll och får ta sig en ofrivillig simtur :)

FF#1, mjulven och ARNBER gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!