Senaste nytt

Ny Finnair samarbetspartner - Heli Air Monaco (Nice-Monaco)

Palazzi

Medlem
Den här tråden har jag inte sett!

Åker till Nice/Monaco/Italienska rivieran i vår - passar perfekt! :)

2.890kr T/R i kombination med Air France känns vettigt.
 

JonW

Medlem
Var nere i helgen - utnyyjade dock inte detta transportsätt själv (sen landning så fick bli 58 min väntetid på nattbuss som kostade 1,5 EUR!), men några av de andra svenskarna i sällskapet gjorde det. En grym upplevelse och annorlunda flygtransfer enligt de... Jämfört med taxi är det ju typ samma pris (om man är själv). Taxi Nice-Monaco bör undvikas om man inte lyckas förboka hos något bolag för att få en rimlig kostnad.
1,5 E låter fantastiskt.
Iaf ett bussbolag jag anlitat på sträckan verkade gått på prissättningskurs hos Arlanda Express...
 

nota bene

Medlem
1,5 E låter fantastiskt.
Iaf ett bussbolag jag anlitat på sträckan verkade gått på prissättningskurs hos Arlanda Express...

Snabba direktbussen till Monaco kostar EUR 20 enkel, den stannar sedan vid typ varje hotell. Tricket är att åka lokalbuss istället. På dagen måste man ta 98 eller 99 in för byte i centrala Nice, men på kvällen (första 22.00) går N100 som är en nattbuss som åker kuststräckan till Monaco. Det tar ca 45-60 min beroende på trafik och passagerare. Lokalbussen kostar alltid 1,5 eur.
 

JonW

Medlem
Ja, rent absurd prisskillnad där.
Men har man trasslat sig in till Nice dagtid kan man lika väl ta tåget till Monte, både snabbare o vackrare.
Det löjliga är sen att kustlinjen går strax utanför terminalerna på NCE, och av obegriplig anledning kan man inte lägga ett stopp där.
Direktbussen stannar långt ifrån vid varenda hotell, men gångavstånd är ju knappast Monacos stora problem...
 
Last edited:

JonW

Medlem
Kom just att tänka på en helt annan sak ang. OP:n:

Med helituren inkluderad i biljetten borde man ju få BP:s ända till Monaco på ARN.
.... och därmed plötsligt vara berättigad till taxfreeinköp då ju Monaco inte är med i EU!
 
Toppen