Senaste nytt

Ny fasttrack på Arlanda T5

KalleSus

Medlem
Där fanns ju tidigare den stora ingången/säkerhetskontrollen, innan Arlanda expanderade vidare mot F-piren. Dessutom gick rulltrappan upp till åskådarläktaren därifrån.
 

maswan

Medlem
Hur är den mycket bättre? Är det mindre folk där?

Det är nästan aldrig kö där även om det är lång kö till slow track, och om det skulle vara det så ser man det innan man går in. Kommer man dessutom från T4/SkyCity slipper man omvägen halvvägs till F-piren på väg till loungen och man landar inte i en taxfree-butik.
 

SASmackan

Medlem
Hur är den mycket bättre? Är det mindre folk där?

Jag åker ofta 06:00-ish flygen mot MUC eller CPH och går nästan alltid rakt igenom "Norwegian"-fast-tracken, medans "SAS" ofta är 10 personer lång. Dessutom är flödet snabbare hos "Norwegian".

Men nu när parkeringsmöjligheterna vid Sky City har begränsats så ställer jag mig oftast i det nybyggda p-huset så nu går jag snarare i "SAS"

Men med det sagt: Båda alternativen framstår ju som hopplösa i jämförelse med CPH där ledtiden från att man äntrar flygplatsen till att man sitter i loungen är 5 minuter
 

SASmackan

Medlem
Det är nästan aldrig kö där även om det är lång kö till slow track, och om det skulle vara det så ser man det innan man går in. Kommer man dessutom från T4/SkyCity slipper man omvägen halvvägs till F-piren på väg till loungen och man landar inte i en taxfree-butik.

Såg inte den här kommentaren innan jag skrev min. Men: Hear! Hear!
 
Toppen