Ny fasttrack på Arlanda T5

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Nystrom, 21 Juni 2016.

1. Nystrom

Nystrom Medlem

Yesterday SAS added Fast Track security/ Priority lane at Arlanda Terminal 5 B to our product portfolio. This will be an appreciated product for our customers arriving from the domestic terminal and from Sky City when their flight departs from pier B in Terminal 5 or when heading for SAS Lounges.
    The access to the Fast Track/Priority lane is validated by a Self Service Security Access Control device and no manual validation is needed.
    Please try the product next time you have a flight departing from Arlanda!

sas.jpg

2. SASmackan

SASmackan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det där alla Norwegian-resenärer har sin Security Check?

Där har jag gått i Fast Track väldigt många gånger som SAS Gold - genom automaten. Perfekt när man parkerar vid Sky City och är på väg mot loungen. Borde inte det ha funkat?

3. LMR

LMR Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Använde den vägen i mitten av maj, ingen före mig. Åkte med SAS. Fungerade perfekt när man ansluter från T4.
    Har någon prövat gå in med sällskap som inte har ebg?

4. Nä, mitt boardingkort (med SAS EuroBonus Gold) fungerade inte på den Fast track automaten när jag reste i SAS Plus från T5 i maj i år.

5. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har även funkat för mig ett antal gånger på C-klass inrikes med SAS, samt EBD/*AG inlagt

Fredrik Jeanson gillar detta.
  6. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Äntligen! Nu blev ARN lite mer intressant att byta på.

7. mjulven

mjulven Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket skönt och ska givetvis testas nästa gång. Har sedan jag började hänga i loungen på T5 stört mig på all extra promenad till SAS gaterna.

Fritidsforskare gillar detta.
  8. Juraj

Juraj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick fasttracken eget band nu eller är det fortfarande som tidigare - man går förbi kön för att sedan angöra den och dess arga blickar igen?

simon_says91 gillar detta.
  9. miramax

miramax Medlem

Detta undrar jag också eftersom den är obemannad.

10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Formellt är det ju ett regelbrott såvitt jag förstår, så rent tekniskt skulle man kunna bli av med sitt Eurobonusmedlemsskap. Fler personer på samma PNR brukar ju dock i mitt fall alla få fast track OK på sina boardingkort så där ska det inte vara några problem. Men ej testat i denna nya FT ännu.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!