Senaste nytt

Ny försämrad Avianca Lifemiles award chart

staff

Medlem
Räcker det att boka innan 15:e Oktober för att få nuvarande priser eller gäller priserna redan idag för bokningar efter 15:e Oktober?
Boka resan (oavsett avresedatum) innan 15 oktober så gäller de gamla priserna:

Gammalt pris: 47,500
Nytt pris: 40,000

Screenshot_2014-07-20-10-17-02~2.jpg

Intressant nog spottade denna sökningen ut två "tricks": dvs byten i tredjepartsregioner (Central Asia samt North Asia) som är dyrare att flyga till än South Asia. Dessutom verkar Air Indias inventory ha laddats i systemet nu.
 

Jenkizzz

Medlem
staff, det låter bra med att boka Singapore suites Melbourne/Sydney till norra Asien för 50 000 miles enkel resa. Har du koll på hur enkelt det är att få tag på awards? Gjorde en snabb sökning på lifemiles hemsida och hittade inget två veckor framåt, varken Oz till Singapore eller Singapore till Tokyo/Hong Kong/Shanghai. Några tips?
 

staff

Medlem
staff, det låter bra med att boka Singapore suites Melbourne/Sydney till norra Asien för 50 000 miles enkel resa. Har du koll på hur enkelt det är att få tag på awards? Gjorde en snabb sökning på lifemiles hemsida och hittade inget två veckor framåt, varken Oz till Singapore eller Singapore till Tokyo/Hong Kong/Shanghai. Några tips?
Tillgangligheten ar tyvarr inte sa bra for Suites mellan Australien och Singapore. Dels ar efterfragan pa betald F hog, och dels finns det manga Krisflyer/PPS Club-medlemmar i Australien som tar upp manga award-saten i premiumkabinerna.

Som sagt finns F-tillganglighet max 14 dagar fran utresa, och det gar att hitta F-platser fran MEL och SYD lite da och da, men definitivt inte varje 14-dagarsperiod. Galler att ha talamod och dessutom hoppas pa avbokningar. Jag har sjalv bokat 2 platser i Suites pa SYD-BOM via SIN pa samma flight med Lifemiles for en tid sedan, sa det finns definitivt tillganglighet om man har tur.

Tillgangligheten i Suites/F fran Singapore till North Asia har jag tyvarr samre koll pa. Anvande det mer som ett exempel eftersom priserna mellan Oceanien och North Asia har minskat sa pass mycket. Aven TG First finns att tillga fran Australia (endast SYD) med ganska god tillganglighet, aven vidare till resten av Asien och till Europa. 50k miles (ca. $750 + skatter/fees) enkel SYD-BKK-NRT ar ett ganska bra pris.
 

henrik l

Medlem
Kollade senast igår och såg att det fanns platser i SQ F (suites) SIN-DEL i 14-dagarsfönstret. Men det var en nyhet för mig att man för utom SIN-BOM/DEL, kan hitta suites i Asien. Trodde det var helkört i likhet med USDM.
 

staff

Medlem
Kollade senast igår och såg att det fanns platser i SQ F (suites) SIN-DEL i 14-dagarsfönstret. Men det var en nyhet för mig att man för utom SIN-BOM/DEL, kan hitta suites i Asien. Trodde det var helkört i likhet med USDM.
Inom Asien (dvs. inom North eller South Asia, eller mellan de tva zonerna) vet jag inte om det finns Suites-tillganglighet. Daremot finns det alltsa Suites/F till och fran Australien med Lifemiles-- nagot som du inte kan (kunde) hitta med USDM. Dock endast 14 dagar ut.
 
Toppen