Senaste nytt

Ny försämrad Avianca Lifemiles award chart

staff

Medlem
Nya award charten finnes har: https://www.lifemiles.com/eng/tra/pro/proredenrow.aspx#

Tryck pa lanken i slutet av texten: "Learn how many miles you need to redeem a ticket with Star Alliance member airlines here".


Tog endast en snabb titt, men det ser ju onekligen ut som att redemption rates har okat pa de flesta hall. Till min stora gladje verkar dock redemption rate fran Oceanien (ping ACervin) till North Asia (tidigare 105k miles) och South Asia (tidigare 95k miles) ha minskat till endast 80k miles t/r. Riktigt bra varde, forutsatt att de inte okar priserna pa mileskop ytterligare.

Aven fran Oceanien till Europa har priset minskat fran 175k miles till 170k miles.
 

Harnos

Medlem
Det här var ju trist, precis hoppat på LifeMiles tåget för en framtida resa till Asien, från att ha kostat 130.000 poäng i business kommer samma resa nu kosta 156.000 om jag läser tabellen rätt :mad:
 

Palazzi

Medlem
Jag har kollat igenom listan noga, och jag måste säga att jag finner väldigt få resor av värde längre....

Indien är väl det enda som är OK från Europa....
 

henrik l

Medlem
Tycker mig se även små ökningar på ca 5 k till Asien i F. Man börjar ligga mycket nära Mileage Plus nu i sina uttagsnivåer. En av kvarvarande fördelar är dock möjligheten att putta in en cashdel, så detta kan vara en anledning till att ligga kvar. Annars börjar jag själv även fundera på Mileage plus som ytterligare alternativ för *A. En fördel med dom är att det är ganska bra kurs när man växlar in Marriottpoäng mot mil.
 

Jimmie

Medlem
Tycker mig se även små ökningar på ca 5 k till Asien i F. Man börjar ligga mycket nära Mileage Plus nu i sina uttagsnivåer. En av kvarvarande fördelar är dock möjligheten att putta in en cashdel, så detta kan vara en anledning till att ligga kvar. Annars börjar jag själv även fundera på Mileage plus som ytterligare alternativ för *A. En fördel med dom är att det är ganska bra kurs när man växlar in Marriottpoäng mot mil.
Problemet för mig är att united numera tar ut extra poäng om du bokar partners i business/first. Europa-nordamerika kostar 115000p med united och 140000p med star alliance partner. Läser jag rätt kostar samma resa 126 000 med lifemiles.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Problemet för mig är att united numera tar ut extra poäng om du bokar partners i business/first. Europa-nordamerika kostar 115000p med united och 140000p med star alliance partner. Läser jag rätt kostar samma resa 126 000 med lifemiles.

Jag kollade GOT-HKG i F och den landade på 115 000 miles, "mixed cabin". Har inget konto ännu så kan inte gå vidare och se vad som händer. Stämmer att Life Miles är billigare även till Asien. Utan att ha tittat på detaljerna är väl en fördel med Mileage plus att man kan blanda klasser. Men man kan ju ha båda programmen, här lär ju det vara standardrekommendationen:D
 

staff

Medlem
Jag har 223.000 poäng på kontot; dags att bränna innan 15:e Oktober alltså?
Beror pa vilka zoner du vill aka mellan :) Men som namnts tidigare i traden sa aker Europa mest pa prisokningar. De enda som sanks ar Europa - Central Asia (-22% i J, -17% i F) samt Europa - Oceanien (-3% i J).

En ny sweetspot som jag garanterat kommer att anvanda ar en -26% prisminsking pa Oceanien - North Asia i F. Kostar nu endast 100k t/r miles (ca. $1,500 USD + taxes/fees) att aka SQ Suites mellan SYD/MEL och NRT. Riktigt bra varde! Problemet ar att man bara kan hitta award space max 14 dagar innan avgang.
 

drW

Medlem
Glad att jag inte köpte senast. Finns det överhuvudtaget något program det är en riktigt bra affär att köpa poäng längre?
 
Har nu tömt mitt konto. Det var kul så länge det varade. Finns som sagt några bra erbjudanden fortfarande, men svårt att utnyttja dem från Sverige. Med ökade kostnader för inköp av mil är frågan om det blir några egentliga sänkningar ändå. Och med LH F borta försvann den imho riktigt stora finessen
 
Toppen