Senaste nytt

Ny Emirates First

trskial

Medlem
Nope de är inte med i någon allians. Men åtminstone med quantas har de ju ett ganska rejält samarbete vad jag förstått, men det går utanför alliansen.

För övrigt verkar deras business allt annat än imponerande i det nya, fortfarande 2-3-2, vilket känns väldigt omodernt och inte speciellt bra. Men det ligger nog mycket i det man säger - bolagen som har first har sällan den bästa business kabinen, eftersom det måste synas skillnad på first och business. Och nog ser man skillnad här alltid!

Frugan & jag flög deras first i somras på honeymoon till thailand osl-dxb-bkk och business hem. Man sover mycket skönare i deras first stolar än i business.

Jag gillar deras konfig i trippelsjuan för business. Kanske är gammalmodig, vad vet jag? :) Gillar när det är två stolar vid fönstret i business då kan frugan och jag sitta vid fönstret bredvid varandra. Deras first funkar också i a380 men då sitter man man i mitten av maskinen 1-2-1 vilket jag inte gillar. Måste kunna se ut pga min flygrädsla. Den dagen ek slutar med 2-3-2 i business så kommer jag resa charter till Thailand eller hoppas på att qatar byter ut sin dreamliner från oslo mot trippelsjuan för den har också bra konfig i business :)
 

Jonas C

Medlem
Den dagen ek slutar med 2-3-2 i business så kommer jag resa charter till Thailand eller hoppas på att qatar byter ut sin dreamliner från oslo mot trippelsjuan för den har också bra konfig i business
Lufthansa, SWISS och Turkish finns ju annars som alternativ till Bangkok om ni är ute efter parsäte vid fönster.
 

Alf

Medlem
Personligen gillar jag inte dessa slutna suiter, jag känner mej instäng i dessa utrymmen. Jag åkte nyss i F med BA 380 och det var riktigt bra. Jag gillar mer de öppna utrymmena. Jag får se om jag orkar sätta ihop en rapport från resan.

Sedan har tyvärr Emirates börjat närma sig min bojkottlista pga av ett par allvarliga incidenter detta år. Det var i samband med landning i Moskva och på JFK där man var nära att gå i backen pga klantigheter av piloterna. Båda dessa incidenter inträffade med deras A380.
 

toer00

Medlem
Säkert en gimmick som flygbolaget är med på/ vet om i förhand...kul med folk med glimten i ögat...inte alltid ta så seriöst på saker och ting...
 
Toppen