Ny eller gammal kabin på SK925, måndag 20 juni

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jonas Helgertz, 19 Juni 2016.

1. Jonas Helgertz

Jonas Helgertz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hejsan

Nu är jag lite förvirrad... Jag fick beskedet att jag blivit uppgraderad till business class (tack, SAS för den diamantförmånen) på SK925 från Köpenhamn till Washington D.C. imorgon. Jag blir dock lite förvirrad när jag ser konfigurationen som verkar vara 2+2+2 på en A340. Enligt SAS hemsida är samtliga A340 i trafik uppgraderade med den nya kabinen. Vad är det jag missar?

Tack!

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LAN Chile-kärran?

3. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja om det är LN-RKP så är det LAN-maskinen.

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns alltså en kärra som inte är uppgraderad och inte heller kommer att uppgraderas. Detta är en inhyrd kärra som tidigare kört för LAN Chile. Tidigare var den bäst i stallet (jämfört med SAS gamla affärsklass), nu är den en udda fågel.

Bilder och recension från affärsklass finns t.ex. här.

Test: SAS nya Airbus A340 - med fully flat-stolar i business class

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  5. Ping @sembl som också är med på samma flight

6. Det är LAN kärran med 2-2-2. Jag sitter i minikabinen ibak för att får First känsla ;) Lite som bostadsannonserna här i sthlm med New York känsla ....hur det nu går till. @Jonas Helgertz Var kommer du sitta ? 1A och B var lediga i morse iaf.

011430121 gillar detta.
  7. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter min senaste resa med den kärran (till Shanghai) så mailade jag till SAS
    och förslog att de skulle sälja/skrota kärran snarast. Min ordinarie sittplats (2G)
    kunde inte stolen fällas ned varpå jag fick byta till annan plats (3B) där IFE inte
    fungerade.. Trevlig besättning och bra service men usel hårdvara !

8. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag påpekade likande problem till SAS efter en resa från SFO och fick 5000+8000 (tror jag det var) EuroBonus-poäng som kompensation.

9. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas oxå på någon slags kompensation men antar att kundtjänst har haft lite annat att
    jobba med senaste veckan. Mitt mail borde dock ligga rätt högt i högen om man nu inte
    kör omvänd ordning..

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!