Senaste nytt

Ny direktbuss airside från terminal 4 till terminal 2 och 5 på Arlanda

Den går inte att använda från T5.
Synd dom inte visste detta i loungen på T5.... ARN är ingen logisk flygplats för mig med GOT som hemma flygplats eftersom inrikes och utrikes är på olika terminaler. Försöker undvika ARN om det går av tre anledningar Loungen i T4 är illa, promenad och safty mellan T4 -T5 är inte logisk, vid flyg från T5 utanför EU kan man glömma tid för loungebesök T5 om man inte har 2h mellan flygen pga avstånd lounge - gate. Flyger hellre över CPH.
 

Vax

Medlem
Vet om att det är fel tråd men hittade ingen som passade riktigt bra.

Någon som vet när det infördes och hur ofta de går mellan men det öppnar lite möjligheter

Vax
1aea8c4ba1805b63db74962f7b51186f.jpg
 

Senator

Moderator
Jag testade denna ofrivilligt förra fredagen när SAS ställde in min ARN-AGH flight. Väldigt smidigt med dessa 3 stop på T5.

Ett tips jag fick var att ta bussen från T5 tillbaka till T2 då det innebär en kortare gångväg om en vill tillbaka till T4.
 

Thornado

Medlem
Ja, min fråga var lite dåligt formulerad. Menade egentligen: Kommer man in på femman vid ankomst till T4 utan vidare resa.

Ja, jag provåkte bussen idag (ja, jag vet, man har inget liv om man åker buss mellan terminalerna på en flygplats för skojs skull) när jag ankom till T4 som var min slutdestination. Hade ingen brådska hem, så tog en tur bort till T5 och nyttjade ankomstlounge som EBD och fick lite pulled pork till middag innan jag åkte hem. När jag tryckte på knappen för att beställa bussen så stod det "inom 10 minuter", men den var där på 2-3 minuter. Detta var ju dock kring 17.30-tiden, så borde vara peak och kanske hade bussen dykt upp även om jag inte tryckt på knappen.
 

NyfikenGrau

Medlem
Funkade bra när jag provade den igår, sparar ju in mängder med tid!

Vad ingen tagit upp vad jag kan se, är att om man ankommer med bussgate på T4 är det automatiska meddelandet som läses upp i bussen (gatebussen alltså, inte transferbussen i sig) inte uppdaterat och därmed felaktigt - där sägs nämligen att om man inte har byte på just terminal 4 ska man välja blå dörr istället för grön dörr. Blå leder enbart landside. Här hade man definitivt gått fel om man varit ovan resenär. Jag gissar att vi var ca 1/3 som gick rätt trots meddelandet - jag har ju iofs ingen aning om hur många genom blå dörr som hade Stockholm som slutdestination, så lite svårbedömt.
 

IT-snubben

Medlem
Jag blev smått överraskad tidigare i veckan när jag ankom med bussgate till T4 och gatebussen meddelade att den även hade stopp direkt T5. Jättesmidigt. Jag antar att detta är en service relaterat till denna nya transferbuss och jag hoppas att denna service får kvarstå.
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag blev smått överraskad tidigare i veckan när jag ankom med bussgate till T4 och gatebussen meddelade att den även hade stopp direkt T5. Jättesmidigt. Jag antar att detta är en service relaterat till denna nya transferbuss och jag hoppas att denna service får kvarstå.


What? Antingen hade du tur, jag otur eller så är det olika mellan olika bussar/chaufförer. Igår kom aldrig någon sådan info, bara det automatiska (i min buss: felaktiga) meddelandet.
 
Toppen