Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar - vi sammanfattar nya SAS EuroBonus 2.0

agehall

Medlem
Konceptet är givetvis intressant. Själv, som Pandion, och som lätt kvalificerar in på Diamondnivå, undrar ju om Diamond ersätter Pandion för att helt enkelt döda allt snack kring denna. Då man ser på förmånerna är det ganska likt förutom de man får med vissa hotellkedjor och hyrbilsföretag.
Betänk också att Pandion endast är ett EB Gold med Pandion status. Inte ett EBD..
Det lär nog ändras när EBD faktiskt kommit in i alla andra system.

Tittar man på det utifrån så ser EBP och EBD rätt lika ut, men EBP har väl en hel del "förmåner" som inte är dokumenterade. Dessa tror jag knappast kommer att komma EBD tillgodo.
 

Jonas C

Medlem
Att EBD kan ge bort ett guldkort känns inte helt hållbart i min mening, åtminstone inte om de kan ge bort dem helt gratis. Känns vettigare att låta medlemmen "köpa" ett guldkort till en partner för 50 000 poäng eller liknande.
 

palmen

Moderator
Trist att gå bet på 15% extra poäng.
Den enda perken jag har med EBS idag :(
Antar att man får bli EBG istället ;)
Det är ju helt klart negativt som EBS, i övrigt tycker jag det ser bra ut. Jag får hoppas på någon kampanj som gör det möjligt för mig att nå EBG, annars blir det att fortsätta som EBS ett år till.
 

Mr.A

Medlem
Vad räknas som familjemedlem egentligen? Syskon, flickvän eller skall man vara gift? Låter ju annars som en bra bonus med extra guldkort.
 

jurgenb

Medlem
Skulle vilja veta hur dom resonerat kring den där appen, känns inte helt genomtänkt. Fritt är det ju inte med roamingavgifter och jag har mina vänner på ex FB eller Skype och inte i någon EB kontaktlista men vad vet jag..
 
Undrar om EBD, precis som Pandion, ger rätt att passera Fast Track (och utnyttja lounge) även vid resa med annat bolag?
Varför skulle det göra det?? Då hade det väl stått där som en förmån. Tror att det är sådan en "hemliga" Pandion förmåner. ;)
Tror att Pandion kommer finnas kvar som en invite only icke officiell status (typ som UA Globas Services) med förmåner som lounge/fast track alltid oavsett vilket bolag du flyger med, gratis mat i Go och diverse extra status på hotel, hyrbils firmor etc...
 

Jacob

Medlem
Konceptet är givetvis intressant. Själv, som Pandion, och som lätt kvalificerar in på Diamondnivå, undrar ju om Diamond ersätter Pandion för att helt enkelt döda allt snack kring denna. Då man ser på förmånerna är det ganska likt förutom de man får med vissa hotellkedjor och hyrbilsföretag.
Har samma fundering... väldigt likt Pandion förmånerna som de ser ut idag. Undrar om Diamond kommer att ha fri tillgång till mat och dryck ombord så som Pandion har idag? Vad med lounge access även när man reser med andra bolag?
Lounge och fast track för Diamond sker under samma förutsättningar som för Guldmedlemmar, dvs endast vid resa med flygbolag kopplade till SAS/Star Alliance.
 
Toppen