Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Jakob K

Medlem
Jag är positivt överraskad av SAS. Det enda jag saknar är partner discount på samma sätt som M&M har companion award. Dvs EBD/EBG kan plocka ut bonusresor för sig själv och en medresenär för totalt 150% kostnad.
När det gäller utökad tillgänglighet på award gissar jag på att det kommer likna M&M SEN award, dvs så länge det finns lediga platser så kan en SEN/HON (i detta fall EBD/EBG) köpa denna för 150% av poängen för de flighter där detta gäller.

Så, är detta något som kommer få mig att överge SEN och satsa på EBD? Tveksamt, mervärdet i medlemsskap i hemmaprogrammet är garanterad fast track, men i övrigt ser jag inga signifikanta skillnader. Flyga ihop 100,000 poäng varje år på EuroBonus eller 100,000 miles vartannat år på M&M? Ja, där har ni nog svaret för min del, mina damer och herrar.

Jag tänkte exakt samma sak.....

mvh
 

johhenrik

Medlem
Har kvalificeringsperiod:01 jul 2013 - 30 jun 2014, så det räcker väl att komma upp till 50000 innan 30 juni för mig för att bibehålla guld? I början av maj kommer jag ha mina 50000, så det är väl inget problem för mig? Vill ju inte bli nedgraderad 1 april :)

Det är lugnt för dig, du kommer bli guld som vanligt. :)
 
Pandion är inte en officiell nivå inom EuroBonus, till skillnad från Diamond som i allra högsta grad blir det (med officiella intjäningskrav och förmåner etc). Inget har sagts om att Pandion skulle försvinna.


Vi får se vad som blir av det. Jag får dock känslan av att de tänker sig Diamond som ett koncept, man startar inte en helt ny medlemsnivå (med allt jobb som det innebär) utan att ha någon tanke med det. Men i praktisk mening är det som står i artikeln vad som är klart.
Nej, jag vet att Pandion inte är en officiell nivå, dock så är väl vi på BC.se inte speciellt långsamma att diskutera detta ändå? Därav min fråga.
 

vicce

Medlem
Tycker detta låter bra! Kommer själv inte uppnå Diamond utan kommer hålla mig på Guldnivå, vilket jag är nöjd med :)
 

Agö

Medlem
SAS sakar ju en riktig longhaulflotta. Bonusresor ARN-CPH är ju inget nån med 100.000 poäng suktar efter.....?

Säg inte det. Någon gång då och då tar jag ut en bonusresa just på den sträckan (eller annan likvärdig sträcka), oftast då jag behöver åka privat med kort varsel. God tillgång och imo bättre att lägga 20k poäng och några hundringar i skatter än +4k för resan som det faktiskt kan kosta med kort varsel.
 

FF#1

Medlem
Säg inte det. Någon gång då och då tar jag ut en bonusresa just på den sträckan (eller annan likvärdig sträcka), oftast då jag behöver åka privat med kort varsel. God tillgång och imo bättre att lägga 20k poäng och några hundringar i skatter än +4k för resan som det faktiskt kan kosta med kort varsel.

Ja precis, utnytjade en bonusresa ARN-LLA för ett tag sen, fanns bara C för 2795, eller EB resa för 6000p….
hade tom varit mycket billigare att köpa poäng för att åka än att betala C med kampanjen de hade just då ( tom. billigare utan kampanj) :)
 

oermen

Medlem
synes godt nok at det er skidt at dem der nåede over 100000 i sidste kvalificeringsperiode ikke bliver diamond direkte.

Jeg havde ca. 200000 basis point da min periode løb ud 30/11 og jeg regner også med at nå op over 100000 igen men det bliver nok først til oktober.

Hvorfor får jeg ikke lov til at være diamond fra april - oktober når jeg klarede kvalificerings kravene sidste år og forventeligt også gør det i år?
 

johhenrik

Medlem
synes godt nok at det er skidt at dem der nåede over 100000 i sidste kvalificeringsperiode ikke bliver diamond direkte.

Jeg havde ca. 200000 basis point da min periode løb ud 30/11 og jeg regner også med at nå op over 100000 igen men det bliver nok først til oktober.

Hvorfor får jeg ikke lov til at være diamond fra april - oktober når jeg klarede kvalificerings kravene sidste år og forventeligt også gør det i år?

Det är nog ingen här som kan svara på. Dock skulle jag ju maila kundtjänst och nämna detta. Det kostar ju inget mer än din tid at försöka med det.
 

Agö

Medlem
synes godt nok at det er skidt at dem der nåede over 100000 i sidste kvalificeringsperiode ikke bliver diamond direkte.

Jeg havde ca. 200000 basis point da min periode løb ud 30/11 og jeg regner også med at nå op over 100000 igen men det bliver nok først til oktober.

Hvorfor får jeg ikke lov til at være diamond fra april - oktober når jeg klarede kvalificerings kravene sidste år og forventeligt også gør det i år?

Du borde ju ha en bra utgångspunkt för diskussion med EB om detta, i synnerhet om du kan visa att du ligger på höga nivåer även under innevarande år. Se nedan.

Den nya Diamondnivån introduceras formellt 1 april men EuroBonus kommer till en viss del även titta retroaktivt, framförallt handlar det om medlemmar med en kvalificeringsperiod som startade 1 februari 2013 eller senare och som under denna period uppnådde någon av kvalificeringskraven för Diamond, även om poängsaldot hunnit nollställas innan 1 april 2014.
 
Toppen