Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

johhenrik

Medlem
Vad säger ni, är det värt skrapa ihop 16000 poäng nu i februari? Finns det chans att få Diamant då?

Jag skulle nog gjort det. Är ju ändå inte helt fel att kunna ge bort ett EBG till någon. Sen kan ju den ökade tilgången till bonusplatser vara bra (vi vet ju inte än detaljerna), så du skulle nog bara gräma dig om du inte hade det sen. :) Om du tvingas bekosta några MR själv kanske du kan ta hjälp av någon som betalar mot att de får ditt EBG sen. :)
 
A

Aurora

Guest
Ni skrivet inget om pandion i artikeln? Kommer den nivån finnas kvar? I så fall, kommer de få ge ett Diamond-kort (min enda chans till Diamond.2014 ;))

Husk at Pandion IKKE er et nivå innen Eurobonus, men en slags ekstratjeneste for inviterte. EBP står på egne bein :) Hvis du/dine har tilknytning til Pandion vil dere nok få info om eventuelle endringer så snart det er klart og/eller gjør seg gjeldende. Men det blir en helt annen "diskusjon", som ikke egentlig har tilknytning til Eurobonusprogrammet :)
 

drW

Medlem
Jag saknar familjekonto modell BAEC. Hoppas det kan komma med i framtida förbättringar. Skulle vara mycket enklare att använda familjens poäng till något vettigt.
 
Jag ser en klar förändring för EBS, reser du bara inrikes så försvinner en av de två perksen som jag iaf tyckte var värt att (när jag inte flög så mkt) kämpa ihop till ett EBS-kort, nämligen 15% fler poäng. Flyger man bara inrikes så hjälper det föga att få lounge+fast track under vissa månader eftersom det inte finns nån fast track på ARN. (Får EBS tillgång till T4 Loungen?)
15% fler poäng var däremot en nice perk, å extra bagage. Men när nu poängen försvinner så ser inte jag EBS som lika attraktivt.
 

Kricka

Medlem
På sommaren och jul brukar ju inte trängseln vara enorm i loungerna. Kan vara rätt tomt där då. Sedan gäller det ju bara tillgång till vissa lounger och inte de lounger dit EBG har tillträde.

Tyvärr tycker jag precis som du se stora slitningar inom *A. Detta gör mig tveksam till hela alliansens framtid. Känns som om OW har en bättre sammanhållning.

Jag tycker att Diamond borde ge tillgång till *A:s första klass lounger precis som hos OW.
Att SK EBD skulle få tillgång till LH:s F-lounger känns dock som en utopi.

Ja, med tanke på att det är något svårare att kvalificera till Senator (bl.a. sämre intjäning
på billiga biljetter) än till EBD och ändå får man inte tillgång till F-lounger så skulle det vara
märkligt om EBD skulle få tillgång till dessa. Att samarbetet inom *A verkar gnissla gör det
hela än mindre troligt.
 

erc

Medlem
Funderar på kvalificeringen baserad på 20/50/100 one-way trips. Är det segment med SAS/Wideroe som gäller, eller är det Star Alliance-segment?
 

johhenrik

Medlem
Det lär ju vara SAS/Wideroe, eftersom de inte nämnt något om det. Det hade ju varit en stor skillnad värd att nämnas annars.
 

Agö

Medlem
Så där ja. Perfekt med start 1/4 för egen del (intjäningsperiod 1/5-30/4) och klar sedan någon vecka tillbaka. Flera trevliga nya fördelar imo.

Inga nya procentsatser för baspoäng för EBD?
 
Toppen