Jodå, förstår det. Är bara lite orolig för mitt eget resande (när jag får stå i loungen)
.
Det som skrämmer mig lite, allmänt, är att många bolag främjar sig starkt från de tidigare allians-samarbetena. Lufthansa tar bort nästan alla möjligheter, Turkish bryter samarbeten, flertalet bolag minskar på linjer till mindre flygplatser, SAS satsar mer på egna programmet (på bekostnad av samarbeten?) etc....
Min fråga är således: Kommer man i framtiden kunna ta sig A-B-C i Europa med loungetillgång etc på B?
Nu är ju inte detta SAS fel, utan en branschtrend. Lite konstigt när man i Europa gör bäst i att nyttja ett sydamerikanskt bonusprogram.
Jag hoppas att SAS kommer stärkas av detta bonusprogram, men jag är fortsatt tveksam. För litet linjenät och en för dålig flygprodukt tror jag är mer negativt än vad bonusprogrammet är positivt. Jag tror att de som reser DY redan är förlorade, och de med riktigt höga krav väljer andra bolag. Fortsatt kommer man ju kontrollera majoriteten av inrikesmarknaden, men räcker det?