Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

johhenrik

Medlem
"Den nya Diamondnivån introduceras formellt 1 april men EuroBonus kommer till en viss del även titta retroaktivt, framförallt handlar det om medlemmar med en kvalificeringsnivå som startade 1 februari 2013 eller senare och som under denna period uppnådde någon av kvalificeringskraven för Diamond...."

Hmmmm. Hade över 100.000 poäng i min kvalificeringsperiod, men den startade 1 januari 2013.... Inget Diamond för mig då?

Nej, det är ju vad som står.
 

Jacob

Medlem
Här känns det som att de kommer bli dyrare att utnyttja denna förmån kontra "vanlig" bonusresa, eller bara jag som läser in för mycket i "till ett fast pris"?
De exakta detaljerna för hur det ska fungera är inte helt klara än enligt EuroBonus.

"Hmmmm. Hade över 100.000 poäng i min kvalificeringsperiod, men den startade 1 januari 2013.... Inget Diamond för mig då?
Korrekt, i alla fall inte räknat på ditt kvalificeringsår 2013.
 

megaman

Medlem
"En rad nya förmåner" står det i artikeln om EBD.

Har bara hittat no expiry och ett give-away gold + bättre tillgång interkontinentala flights. Kan inte kalla det "en rad" förmåner direkt. Tycker man är på god väg, men skulle önska att man hottade till det lite för att skapa en ordentlig "vill-ha" känsla.
 

Palazzi

Medlem
Jag är mest spänd på hur de kommer ändra i intjäningen från andra bolag... Kanske övertolkar jag texten, men den ökade satsningen på de som reser med SAS befarar jag kommer devalvera möjligheterna för EB-medlemmar som nyttjar andra bolag.

Jag befarar:
Bra bonusprogram om man flyger 95% SAS.........bakslaget........SAS har ju knappt några linjer utanför Skandinavien. Fortsatt lär det vara dyrt att plocka ut bonusresor..

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om silvernivån heller - Behöver man primera de som reser 5t/r om året? Iofs kanske man är självisk här.... De är väl just dessa resenärer man (teoretiskt) kan locka över från Norwegian.

Annars låter väl idéerna om ett breddad bonusprogram (utanför flygandes gränser) bra, och för "låga" 100.000p/år ser man ut att få en hel del fördelar.
 

johhenrik

Medlem
En annan fråga: Någon i redaktionen som vet om den som får ett EBG av en EBD i sin tur kan ge ett EBS till någon? Är ju ganska schysst att kunna ge dessa till ett par kollegor som inte reser lika mycket som mig.

Beroende på hur "fast pris" kommer se ut så kan jag tänka mig att uppnå EBD.
 

Jacob

Medlem
Ni skrivet inget om pandion i artikeln? Kommer den nivån finnas kvar? I så fall, kommer de få ge ett Diamond-kort (min enda chans till Diamond.2014 ;))
Pandion är inte en officiell nivå inom EuroBonus, till skillnad från Diamond som i allra högsta grad blir det (med officiella intjäningskrav och förmåner etc). Inget har sagts om att Pandion skulle försvinna.

"En rad nya förmåner" står det i artikeln om EBD.
Vi får se vad som blir av det. Jag får dock känslan av att de tänker sig Diamond som ett koncept, man startar inte en helt ny medlemsnivå (med allt jobb som det innebär) utan att ha någon tanke med det. Men i praktisk mening är det som står i artikeln vad som är klart.
 
Toppen