Senaste nytt

Ny buy/gift kampanj från US-Airways

henrik l

Medlem
Förresten, när man ringer till US Airways svenskt nummer, säger rösten "Press 4 for AAdvantage loyalty program".

Vill minnas att jag förutspådde något sånt här när jag tittade i spåkulan för något år sedan:) (hinner inte gräva fram spådomen) En harmonisering mot American med bonus i trappsteg, sedan trodde jag även att American skulle lyfta bort maxtaket, vilket dom inte har gjort, men väl dubblat det. Men ansluter till fg talare när det gäller share:(
 
Jag har uppdaterat inköpspriser av miles hos US Airways Dividend Miles.

Vid köp av 80.000 miles kan man få 45.000 bonus miles = ca 56% bonus miles.
Mer info kan ni hitta i Google Drive dokumentet.

Google Sheets - create and edit spreadsheets online, for free.
http://www.businessclass.se/forum/t...avianca-united-och-us-airways-med-bonus.9896/

USDM ger 10% rabatt vid köp senast idag. Priset för 125 000 USDM miles är $2124 vilket blir $2284 efter skatt = 18 000kr.
Det motsvarar 14 400kr / 100 000 miles vilket inte är jättelångt från glansdagarna? Slå till?

(köpte 100 000 miles för $1881 * 8,33 = 15 669kr i mars 2013 som exempel)
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
USDM ger 10% rabatt vid köp senast idag. Priset för 125 000 USDM miles är $2124 vilket blir $2284 efter skatt = 18 000kr.
Det motsvarar 14 400kr / 100 000 miles vilket inte är jättelångt från glansdagarna? Slå till?

(köpte 100 000 miles för $1881 * 8,33 = 15 669kr i mars 2013 som exempel)
Jag har skrivit en jämförelse mellan American Airlines AAdvantage och US Airways Dividend Miles. Så du får fundera i vilket program du vill spendera dina miles.
http://www.businessclass.se/forum/t...dvantage-och-us-airways-dividend-miles.21999/
 
USDM har varit så bra genom åren, känns trist att tiderna är förbi :)

För en traditionell F till SYD är det fortfarande grymt bra värde men jag valde att avstå denna gång, har 210.000 poäng på kontot och det lär nog komma fler tillfällen längre fram gissar jag...
 

Glenn E

Medlem
Har också 210000 poäng på mitt USDM konto.:cool:
Dessutom semesterresan redan bokad.
Julresan får väl bokas i februari (F till Bali igen) och sedan återstår 100000 poäng som riskerar att bli devalverade. Man har för lite tid.
 

Stefan62

Medlem
...och sedan återstår 100000 poäng som riskerar att bli devalverade. Man har för lite tid.

Att man har för lite tid är ju ett elände, men det är som det är.

Jag sitter med 2 x 227 000 USDM-poäng i familjen och undrar om "devalveringen" är bekräftad eller är det bara en spekulation?

Är det något speciellt datum jag bör ha koll på - tidigare nämndes 31 mars 2015...?
 

Dr. Miles

Expert
Att man har för lite tid är ju ett elände, men det är som det är.

Jag sitter med 2 x 227 000 USDM-poäng i familjen och undrar om "devalveringen" är bekräftad eller är det bara en spekulation?
Devalvering vet jag inte men det är garanterat att US Airways Dividend Miles kommer att försvinna och American Airlines AAdvantage tar över i framtiden.
Eftersom det finns redan en tråd om detta känns det väldigt onödigt att diskutera om jämförelsen och devalvering i varenda Buy miles tråd.

http://www.businessclass.se/forum/t...usdm-uppgår-i-aa-aadvantage-under-2015.17657/
 
Toppen