Ny Business Class kabin "på gång" bekräftar SAS

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Martin Björnström, 17 Juni 2011.

1. SAS bekräftade att dom tittar på en helt ny Business Class kabin till sina A330 och A340 plan i händelse av att leveranstiderna för nya Airbus A350 alt Boeing 787 blir för långa.

En beställning av nya widebody plan kommer troligen inom några månader och beroende på hur lång leveranstiden blir kan en uppgradering av befintliga plan ske relativt snart (jag gissar inom 2 år). Dom håller med om att befintliga C kabiner börjar bli slitna och att flatbed-trenden även kommer skölja över SAS.

Jag tipsade om Air New Zealand som har nya och trevliga lösningar i alla klasser (och saknar First Class precis som SAS). Vem vet - någon kanske lyssnar? :)

3 personer gillar detta.
  2. Jacob

Jacob Medlem

Eller varför inte det upplägget som exempelvis Finnair, Swiss och Emirates har i sina nyaste business kabiner?

3. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter bra att de inser att de har något att se över.

4. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr håller jag inte med. Du sitter ryggen mot fönstret och tittar inåt i kabinen. :( Tycker att man skall hellre titta på alternativet som British Airways har på grund av annars har du ingen möjlighet att hålla sällskap med din resesällskap.

Om Economy Extra tycker jag att Air New Zealand har en kanon säte. Det skulle fungera bra på SAS A330/340 plan.

Vi får se vilken lösning de väljer.

5. Jag har inte åkt själv, men Asiana Airlines nya Business class stolar Quadra Smartium ser bra ut.

Skilnad från ANAs Staggered seats, kan man sitta två bredvid varandra i mittenrad om man reser två.

1 person likes this.
  6. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser snyggt och välkomnande ut. Ett kanon alternativ när man flyger inte ensam.

7. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser inte alls så tokigt ut.

9. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Catahay Pacifics nya Business ser också trevlig ut. Med 1-2-1 config får de nästan in lika många stolar i främre delen av sin A330 som SAS har idag. (Fyra färre om jag räknat rätt.)

cathay.jpg

OB-LE942_cathay_G_20101207090016.jpg

2 personer gillar detta.
  10. anders.b

anders.b Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan detta vara på gång redan till vintern .Bokade och fick bekräftat 1 AochB ,efter helgen är vi flyttade .Bokningen gjords 23 Jan för resa ToR arn bkk .

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!