Senaste nytt

Ny British Airways rea från UK

Homer

Medlem
Om man bokar på BA.COM och använder Avancerade bokningsmöjligheter räknas APD bort automatiskt då?
Förutsatt att uppehållet är mindre än 24timmar. (online går bara om biljetterna är i samma klass)
 

Dr. Miles

Expert
Om man bokar på BA.COM och använder Avancerade bokningsmöjligheter räknas APD bort automatiskt då?
Förutsatt att uppehållet är mindre än 24timmar. (online går bara om biljetterna är i samma klass)

Om sidan räknar bort APD, Ja. Men om du får rätt pris, är jag tveksam.

Jag är tveksam att online webbsidor klarar av att hantera två olika kabinklass biljetter.
Som jag skrev tidigare, många agenter klarar inte av det heller.
 

Homer

Medlem
Om sidan räknar bort APD, Ja. Men om du får rätt pris, är jag tveksam.

Jag är tveksam att online webbsidor klarar av att hantera två olika kabinklass biljetter.
Som jag skrev tidigare, många agenter klarar inte av det heller.

jag menade om det är samma klass, CE + CW.
Det går inte göra multi city bokingar i olika klasser på ba.com
 

jth

Medlem
Satt och tittade på den här rean som går ut nu i morgon natt, och blev verkligen sugen på Karibien. CW resa och hotellpaket för drygt £3000/pp, lite olika beroende på ö. Dock slutar den ju snart, vad tycker ni BA-proffs om värdet detta, är det superdeal eller tror ni en liknande rea "återuppstår" snart så man kan ligga lågt ett tag? Det verkar ju BA alltid har någon CW-rea rullande nuförtiden, och vi tänkte ändå inte åka förrän efter sommaren.
 

Homer

Medlem
£3000 pp =£6000 för 2, innebär att ni betalar minst £2500 för hotellet jämfört med andra reor då priset för enbart flyg brukar ligga runt £1600-1700,
om det är värt det beror naturligtvis på vad hotellet kostar i vanliga fall, och sådana här paket
ger aldrig några lojalitetspoäng med någon hotellkjedja.

Det här tyckte jag själv lät ganska bra, men inte så bra att jag slår till.

£2069 BB
http://gocaribbean.about.com/od/trinidadhotelsandresorts/fr/Magdalena-Grand-Beach-Resort-Tobago.htm

http://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_...a_Grand_Beach_Resort-Trinidad_and_Tobago.html
 
Last edited:

jth

Medlem
Ny ex UK rea verkar vara laddad. Som vanligt verkar det vara Club World och First som sticker ut.

NYC för £1544 och flera karibiendestinationer för under £2000. Är ju rätt okej.
Som vanligt Kingston billigast för £1344, rätt prisvät faktiskt, oavsett om man gillar Jamacia eller inte :)
 

Senator

Moderator
jag trodde först detta var samma stolar över sommaren, men detta är fram till 2014

Lite oroväckande då jag hade hoppats att denna kom i augusti, EFTER booster annonserades...
 

Homer

Medlem
NYC för £1544 och flera karibiendestinationer för under £2000. Är ju rätt okej.
Som vanligt Kingston billigast för £1344, rätt prisvät faktiskt, oavsett om man gillar Jamacia eller inte :)

Du kan ju åka från Sverige för 13.411 kr ;) den rean har förlängts till 3/7
Club World, business class - British Airways normalpriset efter september är 18.791 kr

Förra UK rean fans det massor av CE för £199, nu är det rejält mycket dyrare
 
Last edited:
Toppen