Ny British Airways rea från UK

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Senator, 23 Februari 2012.

1. Hejsan,

Då är det dags för en ny British Airways rea från London. Ypperligt att kombinera med en 2.500kr Club Europe resa till London.

Om man inte har planer över påsk finns det bra erbjudanden t.ex. en resa till NYC för £1529 eller med 3 nätter på 5* för £200 mer om man är 2 personer. British Airways First kostar £1000 mer på resor till USAs östkust.

Boka innan 13 mars:
    The Luxury Seat Sale - British Airways

OBS! Det billigaste priset till London kräver 28 eller 30 dagars förköp. Resperiod är 1 april till 30 juni som är ganska kort.

2. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har dålig koll på USA, men till Asien tycker jag att priserna verkar vara ungefär samma som under rean från Skandinavien, men då ingick även resan till LHR. Men bra priser är det ju fortfarande.

3. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, FIRST till USA var bra priser. Dock ska man till london

4. Perra

Perra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter att alltid har varit trogen *A blir det nu att testa British Airways och Club Europe till London 15 till 17 Juni. Hälsa på några polare samt se de förkrossade britterna när Sverige piskar England i fotbolls-em. Lämnar tjejen hemma men förutsätter att hon har full försåelse för detta.

5. Homer

Homer Medlem

Avstå från högljutt firande efteråt på någon pub, om du inte vill att
    de ska visa sitt missnöje med att ge dig en rejäl omgång :)

6. Ja Eric T har rätt, det är FIRST som sticker ut. Vi pratar här om ca 60% av normalt pris från Stockholm om man bokar anknytning på egen biljett. Normalt ligger JFK/EWR på ca 50.000 från Sverige. I detta fall blir det:
    2.500kr ARN-LHR t/r i Club Europe
    26.000kr LHR-JFK/EWR i FIRST.

Anmärkningsvärt att British Airways "bara" tar £499 per väg extra i FIRST. Det går även att kombinera med FIRST ut och Club World hem. Med tanke på att SAS tar 23.000kr som billigast, samt *A JV ligger på 22.000kr är detta ett bra erbjudande om man vill prova på FIRST.

7. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Riskerar man något när man bokar separat anslutning från Stockholm med British Airways?

8. Både Stockholm-London t/r Business class biljett och London-New York t/r First class biljett tillåter End-on-End (sätta ihop två bokningar efter varanndra), så om du ringer till British Airways och boka två bokningar och be dem sätta ihop, räknar det som en bokning, då British Airways kommer att ta hand om dig ifall det blir försening eller dylikt.

British Airways Business class deal
    Stockholm-London T/R
    [Fare basis: IAPLON]

[Combinations]
    END-ON-END
    END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH BA FARES.
    VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS.

--

British Airways First class deal
    London-New York T/R
    [Fare basis: A4UKJB/]

[Combinations]
    END-ON-END
    END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH DOMESTIC
    FARES WITHIN NORTH AMERICA. VALIDATE ALL FARE
    COMPONENTS. SIDE TRIPS PERMITTED WITH NO
    RESTRICTIONS.
    END-ON-END NOTE -
    ADDONS PERMITTED
    END-ON-END
    END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH DOMESTIC
    FARES. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS
    PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS. FARES MUST BE SHOWN
    SEPARATELY ON THE TICKET.
    NOTE -
    ADDONS PERMITTED
    PROVIDED -
    COMBINATIONS ARE FOR CARRIER British Airways UNITED KINGDOM IN
    RULE 7901 IN TARIFF
    EURDBAR - WITHIN EUROPE-DOMESTIC
    FBRA2P - WITHIN AREA 2.
    END-ON-END
    END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH INTERNATIONAL
    FARES
    . VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS
    PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS. FARES MUST BE SHOWN
    SEPARATELY ON THE TICKET.

9. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    aha! Tack för det där Aho. Hade jag ingen aning om.
    Jag åkte på 2 biljetter från förra "F" rean och då tog jag det säkra före det osäkra och åkte ner kvällen före till Heathrow.
    Då fick jag ut maximalt av Concorde room.
    Dock på tillbakavägen hade det varit nice om jag visste om det där, så skulle jag slippa ta sista flyget hem för att vara "safe".
    Var ganska trevligt på loungen hur som helst dock :)

10. Fördelen med End-on-End i detta fall är, att du slipper att betala svindyr UK APD för det räknas som transit om du byter flighter i London inom 24 timmar.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!